اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۴:۰۵
افزایش انتشار آلاینده دی اکسید کربن در جهان
افزایش انتشار آلاینده دی اکسید کربن در جهان
نتایج یک بررسی نشان داد که انتشار آلاینده دی اکسید کربن در جهان به رکوردی که پیش از شیوع کروناویروس مشاهده شده، باز می گردد.
ایسنا

بررسی‌ها حاکی از آن است که انتشار آلاینده دی اکسید کربن در جهان به رکوردی بازمی‌گردد که پیش از همه گیری کووید-۱۹ مشاهده شده بود.

انتشار این آلاینده موجب شد بحران آب و هوایی در سال ۲۰۱۹ و پیش از اعمال محدودیت‌های کرونایی به بالاترین سطح خود برسد. محققان با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی موجب کاهش انتشار این گاز به میزان ۵.۴ درصد شد، اظهار داشتند: سوزاندن سوخت‌های فسیلی در سال ۲۰۲۱ سریع‌تر از حد انتظار افزایش یافته است و این موضوع خلاف لزوم کاهش سریع انتشار این آلاینده برای مقابله با گرمایش جهانی است.

محققان بر این باورند اگر کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به Cop۲۶ به اقدام سریع جهانی منجر شود، امیدها برای جلوگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتیگرادی دما زنده می ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، گزارش پروژه جهانی کربن (GCP) نشان می‌دهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای و زغال‌سنگ در سال جاری بیش از کاهش آن در سال ۲۰۲۰ بوده است. همچنین برخلاف بسیاری از کشورها، انتشار گازهای گلخانه‌ای در چین، در طول همه‌گیری طی سال ۲۰۲۰ اندکی افزایش یافته و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۱، چهار درصد دیگر نیز افزایش یابد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما