بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۰:۲۵:۵۲
استعفای اولین وزیر کابینه بنت
استعفای اولین وزیر کابینه بنت
وزیر صهیونیستی استعفای خود را از کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم که با چالش‌های متعددی روبه‌رو است، اعلام کرد.
ایسنا

به گزارش آناتولی ترکیه، الی آویدار، وزیر بدون وزارتخانه از حزب راستگرای "اسرائیل خانه ما" در یک کنفرانس مطبوعاتی استعفای خود را از کابینه بنت اعلام کرد.
این اولین استعفا از نوع خود در کابینه بنت محسوب می‌شود.
آویدار ضمن انتقاد شدید از کابینه بنت و عملکرد آن گفت: باید سه ماه قبل که مشخص شد کایبنه قصد ندارد من را در به عنوان وزیر اطلاعات منصوب کند، استعفا می‌دادم.
این وزیر مستعفی اسرائیلی افزود: بنت قصد ندارد توافقنامه تناوبی را که با یائیر لاپید (وزیر خارجه فعلی این رژیم) امضا کرده بود، اجرا کند.
با استعفای آویدار، او به عضویت کنست (پارلمان این رژیم) باز می‌گردد و طبق اظهاراتش تا پایان دوره کابینه به حمایت خود از آن ادامه خواهد داد.
اما روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، پیش‌بینی می‌شود استعفای آویدار و بازگشت او به کنست مشکل بزرگ دیگری برای مدیریت ائتلاف متشکل از ۶۱ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده در کنست باشد.
هاآرتص در ادامه نوشت، پیش‌بینی می‌شود آویدار به عنوان یک عضو مستقل در کنست فعالیت کند و به عضویت هیچ حزب یا ائتلاف درنیاید و همین امر تشکیل ائتلاف اکثریت را با مشکل مواجه خواهد کرد.
آویدار به عنوان وزیر بدون وزارتخانه ژوئیه گذشته در دفتر بنت مشغول به کار شد و قرار بود در نهایت وزیر اطلاعات شود اما این کار انجام نشد.
در واقع استعفای آویدار به دیگر بحران‌های موجود در ائتلاف کابینه بنت افزوده شد.
بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم دوشنبه اعلام کرد که فراکسیونش یعنی فراکسیون آبی سفید هرگز در رای‌گیری برای تصویب پیشنویس قوانین مطرح شده از سوی کابینه شرکت نخواهد کرد مگر اینکه کابینه افزایش حقوق بازنشستگی نیروهای امنیتی را تصویب کند.
حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، رئیس اپوزیسیون این رژیم اعلام کرد: این اقدام در واقع مقدمه‌ای برای سقوط کابینه بنت است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما