اجتماعی
ایرنا
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ ۱۱:۱۷:۰۲
هواشناسی خراسان رضوی نسبت به تردد در حاشیه رودخانه ها هشدار داد
هواشناسی خراسان رضوی نسبت به تردد در حاشیه رودخانه ها هشدار داد
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کماکان با ادامه فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری هوا در استان، انتظار می رود در ساعات بعدازظهر امروز، پنجشنبه تا ظهر فردا بارش باران تقویت شود که طی این بازه زمانی باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری شود.
ایرنا

زهرا آهنگرزاده روز پنجشنبه گفت : فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری جوی که از روز سه شنبه خراسان رضوی را فرا گرفته است تا فردا بعدازظهر در استان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی این مدت حجم بارش ها در خراسان رضوی به ویژه در نواحی شمالی، مرکزی و ارتفاعات و دامنه هزار مسجد و بینالود را شاهد هستیم و این بارش ها به شکل رگبار، رعد و برق و در نواحی کوهستانی با احتمال وقوع ساعقه و در برخی مناطق بارش تگرگ است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بارش ها طی این بازه زمانی، آبگرفتگی و روان آب در برخی نواحی مرکزی خراسان رضوی سیلاب پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین وزش باد شدید در برخی مناطق استان همراه با گرد و خاک، کاهش دید و بروز خسارت پیش بینی خواهد شد.

وی افزود: روند کاهش دما در خراسان رضوی تا صبح شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و دمای هوا طی این بازه زمانی بیش از هفت درجه کاهش می یابد.

آهنگرزاده ادامه داد: طی این بازه زمانی اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی مورد تاکید است.

وی عنوان کرد: همچنین توصیه می شود با توجه به کاهش محسوس دما، تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی و باغی همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها در نظر گرفته شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۵ تا ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۲ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد با کاهش پنج درجه ای به ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد.

آهنگرزاده افزود: فریمان با کمینه دمای هوای هشت درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۲ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ بجستان با ۹۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته از هشت ایستگاه هواشناسی شهرستان های قوچان، سبزوار، گلمکان، مشهد،نیشابور، گناباد، درگز و کلات بارندگی ثبت و گزارش شده است.

آهنگرزاده افزود: بیشترین بارش باران به ترتیب در شهرستان های درگز و کلات با ۳.۸ دهم میلیمتر و ۳.۶ دهم میلیمتر ثبت شده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی طی این بازه زمانی در ایستگاه فرودگاهی مشهد ۰.۴ دهم میلیمتر بوده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما