سیاسی
برنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۲:۴۶:۴۹
هشدار به آژانس: ايران را وادار به اخذ تصميمات جديد نکنيد
هشدار به آژانس: ايران را وادار به اخذ تصميمات جديد نکنيد
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: قانون مجلس اروپايي ها را پاي ميز مذاکره کشاند و آنها را براي مذاکرات وين پيشقدم کرد.
برنا

«محمود عباس زاده مشکيني»، سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در رابطه با سفر رافائل گروسي به تهران و ديدار با رييس انرژي اتمي ايران به برنا گفت: در طول تاريخ ايران همواره ثابت کرده است که در ارتباط با آژانس بين المللي انرژي اتمي تمام استانداردها و پروتکل هاي آژانس را رعايت کرده است و در قالب سازمان ها هميشه به سوالات آژانس انرژي اتمي پاسخ گفته ايم. آقاي رافائل گروسي سياسي عمل مي کند و اين نگراني را ايجاد مي کنند با عملکرد و رفتار و مواضعي که ايشان دارند، استقلال آژانس را زير سوال ببرند. استقلال آژانس براي اعتبار آژانس بسيار مهم است.
 
او در ادامه گفت: آقاي گروسي در سفر به ايران بيش از آنکه پرسشگر باشد بايد پاسخگو باشد. آقاي گروسي قبل سفر به تهران بايد از تروئيکاي اروپايي و آمريکا سوال مي کرد که چرا به تعهدات خود عمل نکردند. در برجام و هسته اي ايران عملا طلبکار است. 

عباس زاده مشکيني بيان کرد: به نظر مي رسد آقاي گروسي بيش از آنکه بخواهد يقه بدهکاران را بگيرد بنا دارد يقه طلبکار را بگيرد، اين عمل به نفع گروسي نيست غربي‌ها نشان داده اند که دوستان وفاداري نيستند. آقاي گروسي بايد مهمترين دغدغه اش حفظ استقلال آژانس باشد.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مطرح کرد: آقاي گروسي نشان داده است که در مواضع خود پالس هايي را به طرف غربي داده است. دولت و مجلس تغيير کرده است اگر آژانس بخواهد با رويه قبلي کار خود را ادامه دهد، جمهوري اسلامي در شيوه و برخورد خود تجديدنظر خواهد کرد. سازمان انرژي اتمي کار خود را به صورت حرفه اي انجام مي دهد، مشکل آژانس با ايران مسائل فني و حرفه اي نيست، بيشتر مشکل سياسي است.

نماينده مردم مشکين شهر در مجلس گفت: آژانس بين المللي مي داند که ما به دنبال استفاده غير صلح آميز از انرژي هسته اي نيستيم‌.

او بيان کرد: قانون مجلس اروپايي ها را پاي ميز مذاکره کشاند و آنها را براي مذاکرات وين پيشقدم کرد. دولت و مجلس در جمهوري اسلامي تغيير کرده و دولت فعال شده است اگر آژانس بخواهد خارج از چارچوب اختيارات خود به ابزاري براي فشار بر جمهوري اسلامي تبديل شود طبيعتاً ايران هم اين شرايط را بر نمي تابند و تحمل نمي کند و مجلس هم رفتار آژانس و غربي ها را به دقت رصد مي‌کند. آژانس ايران را پشيمان و دولت و مجلس را وادار به اخذ تصميمات جديد نکند. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما