ورزشی
ورزش 3
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۵:۲۲:۰۹
قراردادهای نجومی زیر سقف خواهند رفت!
قراردادهای نجومی زیر سقف خواهند رفت!
بنا بر اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال، قانون سقف قرارداد شامل قراردادهای قبل از تصویب قانون هم می شود.
ورزش 3


قانون سقف قرارداد یکی از بحث های روز فوتبال ایران است. فدراسیون فوتبال با این قانون به دنبال سامان دادن به آشفته بازار نقل و انتقالاتی است که پول های کلانی در آن رد و بدل می شود. نقدهای زیادی به این طرح شده است؛ طرحی که البته هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.
حسن کامرانی فر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص قانون یاد شده گفت: قانون سقف قراردادها اعلام شده و توسط اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بررسی و امروز ابلاغ می شود.
تکلیف قراردادهایی که پیش از تصویب و ابلاغ این قانون ثبت شده چه خواهد شد؟ این سوال خیلی هاست که دبیر کل فدراسیون فوتبال در پاسخ آن گفت: آنها هم باید با توجه به این قانون تغییراتی در قراردادهای خود ایجاد کنند.
کامرانی فر بدون اشاره به مبالغ تعیین شده برای سقف قرارداد افزود: چون توسط فدراسیون در حال بررسی است و امکان دارد تغییر کند، اجازه دهید موقعی که رسمی شد اعلام کنیم.
او در مورد این که هیئت رئیسه حد نصاب برای تایید این قانون را دارد تاکید کرد: مجمع یک سری اختیارات به فدراسیون داده ضمن اینکه اعضای هیئت رئیسه می توانند به صورت دست گردان یکسری قوانین را تایید کنید. نمی توانیم فوتبال را متوقف کنیم. اعضای هیئت رئیسه با این تعداد که هستند تصویب و اعلام می کنند.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با ورود قوانینی چون فیرپلی و شفافیت مالی به فوتبال ایران گفت: قاعدتا شفافیت مالی و تمامی مباحث مربوط به آن یکی از بحث های مجوز حرفه ای است. شاید بندهای قراردادی هست که محرمانه هستند. با این وجود همه قراردادها یک نسخه در فدراسیون دارند. همه چیز در سازمان لیگ هست و شفافیت داریم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما