بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۲:۵۵:۳۷
جزئیات معامله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر کنسولگری قدس
جزئیات معامله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر کنسولگری قدس
یک مقام صهیونیست از وجود طرحی برای توافق تل‌آویو و واشنگتن درباره بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی خبر داد.
ایسنا

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، یک مقام صهیونیست از پیشنهادی پرده برداشت که اخیرا در گفت‌وگوها میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره بازگشایی کنسولگری واشنگتن در قدس اشغالی مطرح شده است.

وی گفت که این پیشنهاد معامله‌ای است که شامل لغو روادید اسرائیلی‌ها برای ورود به آمریکا می‌شود.

این مقام صهیونیست همچنین اعلام کرد که این پیشنهاد در جریان دیدارهای هیئت آمریکایی با مقامات اسرائیل مطرح خواهد شد.

وی گفت که این هیئت آمریکایی قرار است که اواخر ماه جاری میلادی به تل‌آویو سفر کند و با مقامات رژیم صهیونیستی درباره موضوع روادید رایزنی کند.

این مقام اسرائیلی که از افشای نامش خودداری کرده است، افزود: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، تمایل واقعی خود برای اعطای معافیت از پرداخت روادید به اسرائیلی‌ها را نشان می‌دهد، اما مشکلات جدی بر سر راه آن وجود دارد که برخی به بوروکراسی آمریکا و برخی به سیاست اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها مربوط می شود.

طبق این گزارش، منابع دیپلماتیک نسبت به احتمال موفقیت این معامله ابراز خوش بینی کرده‌اند.

این منابع تاکید کردند که دولت آمریکا در مورد مذاکرات لغو روادید ورود اسرائیلی‌ها بسیار جدی است و مذاکرات خود با تل‌آویو را با جدیت بیشتر نسبت به گذشته مدیریت می‌کند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، کنسولگری این کشور در قدس اشغالی را در سال ۲۰۱۹ تعطیل و پس از انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس، آن را به بخشی از سفارت آمریکا تبدیل کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا چندین بار در ماه‌های اخیر گفته است که کنسولگری خود را که وظیفه هماهنگی روابط با فلسطینی‌ها را بر عهده دارد، بازگشایی می‌کند اما انجام این اقدام به دلیل مخالفت‌های مداوم مقامات رژیم صهیونیستی هر بار به تعویق افتاده است.

فلسطینی‌ها از تصمیم دولت آمریکا برای بازگشایی کنسولگری استقبال کردند و خواستار اجرای سریع این تصمیم شدند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما