اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۸:۰۷:۴۸
تجمع اعتراضی کارگران مقابل کارخانه؛ کاسه صبر آذرابی ها لبریز شد
تجمع اعتراضی کارگران مقابل کارخانه؛ کاسه صبر آذرابی ها لبریز شد
رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذراب گفت: کارگران شرکت از امروز صبح به منظور رفع مشکلات کارخانه دست به اعتراض زده‌اند.
ایسنا

 

داوود عسگری با اشاره به اعتراض کارگری امروز، اظهار کرد: تلاش بسیاری برای کنترل کارگران شد، اما متاسفانه عمق مشکلات به حدی است که تحمل شرایط برای آنان سخت شده است.
وی تصریح کرد: خواسته اصلی کارگران در اعتراضات خود تعیین تکلیف سهامدار شرکت است، آذراب باید به دولت بازگردد چراکه تمام پیمانکاران ما دولتی هستند و خصوصی بودن آذراب درست نیست.
عسگری افزود: خصوصی سازی آذراب تا امروز هیچ ثمری نداشته است و کارگران طی یک سال اخیر عملا بیکار بوده اند و امروز حتی یک کیلوگرم کار روی خط تولید نیست، علاوه بر آن در این شرایط اقتصادی هنوز حقوق اسفندماه کارگران پرداخت نشده است و قطعا عدم حمایت و بی توجهی به شرایط آذراب، تجمعات و اعتراضات کارگری بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
پیش از این در دو گزارش "در آذراب صدای سقوط می آید" در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و "داستان آذراب، داستان مرگ و زندگی است؛ اینجا نه قراردادی هست، نه پولی" در ۳۰ فروردین‌ماه مشکلات و مطالبات کارگران تشریح شد. در این گزارش ها رییس شورای کار نیز احتمال وقوع تجمعات کارگری را پیش بینی کرده بود، اتفاقی که امروز رخ داد و کارگران می گویند به دلیل بی توجهی به این مجموعه صنعت‌ساز کشور دست به اعتراض زده اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما