بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۰:۴۰:۵۸
واکنش روسیه به تعلیق عضویت در شورای اروپا
واکنش روسیه به تعلیق عضویت در شورای اروپا
وزارت خارجه روسیه تحریم‌ها علیه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور را محکوم و اعلام کرد تعلیق عضویت در شورای اروپا به معنای پایان این نهاد است.
باشگاه خبرنگاران جوان

پس از دومای روسیه، وزارت امور خارجه این کشور نیز تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه روسیه را محکوم کرد تعلیق عضویت این کشور در شورای اروپا را پایان کار این نهاد دانست.
الجزیره گزارش داد، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: «تحریم‌های پوتین و لاوروف ناتوانی مطلق غرب در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل را اثبات می‌کند. تعلیق عضویت روسیه در شورای اروپا به معنای پایان این نهاد است.»
وزارت امور خارجه روسیه با اعلام این‌که «غرب به روسیه پیشنهاد گفت‌وگو نکرد، بلکه می‌خواهد از موضع قوی‌ترین‌ها درس بگیرد»، تأکید کرد: «روابط با واشنگتن به جایی رسیده است که پس از آن نقطه بی‌بازگشت آغاز خواهد شد.»
همزمان وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که نیرو‌های این کشور پس از عملیات فرود آبی خاکی بدون مقاومت وارد شهر «ملیتوپل» اوکراین شدند.
اتحادیه اروپا اعلام کرده است که قصد دارد دارایی‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را در تمامی کشور‌های عضو این اتحادیه مسدود کنند.
وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در واکنش به تحریم‌های انگلیس اعلام کرد: «پوتین و لاوروف هیچ حساب کاربری در انگلیس یا هیچ کشور خارجی دیگری ندارند.»
لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه شب گذشته در واکنش به تعلیق عضویت روسیه در شورای اروپا، در بیانیه‌ای تلگرامی اعلام کرد که روسیه آماده ادامه گفت‌وگو و مشارکت در شورای اروپا اما در شرایطی برابر و مساوی است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه نیز اعلام کرده است که روسیه تحریم‌های متقابلی را علیه کشور‌های غربی اعمال خواهد کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما