سیاسی
ایلنا
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۱:۲۸:۲۳
روایت آیت‌الله اعرافی از دیدار با پاپ
روایت آیت‌الله اعرافی از دیدار با پاپ
رییس حوزه‌های علمیه کشور گفت: ما هرگز از سر تعصب کور و پایه استدلالی دنبال انقلاب اسلامی و معارف اهل بیت حرکت نکرده‌ایم و معتقدیم این معارف برای بشر امروز ارزش دارد.
ایلنا

آیت‌الله علیرضا اعرافی رییس حوزه‌های علمیه کشور و عضو مجلس خیرگان رهبری در حاشیه برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اهداف و دستاوردهای سفر به واتیکان و دیدار با پاپ فرانسیس گفت: از مدت‌ها قبل مکاتبات زیادی بین ما به عنوان حوزه و پاپ فرانسیس در جریان بود که توافق به دیدار و گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: دیدار و گفت‌وگوی بسیار خوبی با پاپ داشتیم و در این دیدار من سلام و پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب را به ایشان منتقل کردم.

رییس حوزه‌های علمیه کشور گفت‌وگوهای فیمابین را به ده محور اساسی تفکیک کرد و ادامه داد: در این دیدار به نقش ادیان در دنیا و جهان معاصر اشاره و بر ضرورت همبستگی میان علمای ادیان تاکید شد.

وی با اشاره به استقبال پاپ فرانسیس از پیام رهبر انقلاب و تایید مطالب مطرح شده ادامه داد: مقرر شد این ارتباط استمرار داشته و برای دستیابی به سندی در خصوص نقش حوزه‌های علمیه و واتیکان تلاش شود.

اعرافی دفاع از مبانی فکری و استدلال عقلی را یکی از محورهای گفت‌وگو با پاپ ذکر کرد و ادامه داد: ما هرگز از سر تعصب کور و پایه استدلالی دنبال انقلاب اسلامی و معارف اهل بیت حرکت نکرده‌ایم و معتقدیم این معارف برای بشر امروز ارزش دارد.

وی در خاتمه تصریح کرد: ما باید از مبانی فکر خود با استدلال و عقل دفاع کنیم و آماده این دفاع هستیم و حوزه‌های علمیه از این استحکام فکری و روش قوی عقلی برای دفاع از مبانی توحیدی که بین تمام ادیان ابراهیمی مشترک است آماده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما