بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۰۸:۲۱:۵۵
تعهد بلینکن به امنیت تل‌آویو در دیدار با لاپید
تعهد بلینکن به امنیت تل‌آویو در دیدار با لاپید
وزیر خارجه آمریکا گفت که در دیدار خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درباره راه‌های تقویت روابط واشنگتن-تل‌آویو و تعهد آمریکا به امنیت این رژیم را مورد بررسی قرار داده است.
فارس

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم موقت صهیونیستی دیدار و رایزنی کرد.
بلینکن که به همراه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی سفر کرده، در دیدار با لاپید درباره تقویت روابط تل‌آویو-واشنگتن و مسائل منطقه غرب آسیا صحبت کرد.
وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «پس از ورود به اورشلیم (قدس اشغالی) به همراه رئیس‌جمهور بایدن، شخصاً به تازگی با یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل دیدار کردم. ما راه‌های تقویت بیشتر روابط دوجانبه حیاتی خود را مورد بحث قرار دادیم».
وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «به چالش‌های جهانی مربوط به نگرانی‌های متقابل رسیدگی می‌کنیم و تعهد ایالات متحده به صلح و امنیت در منطقه را تقویت می‌کنیم».
بایدن عصر چهارشنبه با هواپیمای مخصوص خود وارد فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو شد و مورد استقبال مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم، «بنی گانتز» وزیر جنگ و لاپید قرار گرفت.
هرتزوگ پس از ورود بایدن گفت: «سفر رئیس‌جمهور بایدن بازتاب دهنده عمق روابط دوجانبه است. رئیس‌جمهور بایدن همواره حامی اسرائیل بوده است. ما چالش‌های امنیتی ایجادشده از سوی ایران که اسرائیل و همسایگانش را تهدید می‌کند، مورد بررسی قرار خواهیم داد. سفر بایدن، سفر صلحی است که از اسرائیل آغاز شده و به عربستان سعودی خواهد رفت.»
لاپید نیز با ادعای اینکه این رژیم بسیار پیشرفت کرده است، افزود: «ما درباره ایجاد یک ساختار امنیتی و اقتصادی جدید در خاورمیانه بحث خواهیم کرد. سفر بایدن تاریخی است و ما تشکیل یک ائتلاف جدید که برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما