اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۲:۰۶:۰۲
اتحادیه اروپا استفاده اضطراری از قرص کرونا را تایید کرد
اتحادیه اروپا استفاده اضطراری از قرص کرونا را تایید کرد
آژانس دارویی اتحادیه اروپا مجوز استفاده اضطراری از داروی ضد ویروسی کرونا تولید شرکت "مِرک" را صادر کرد.
ایسنا

 آژانس دارویی اتحادیه اروپا روز گذشته (جمعه) قرص ضد ویروسی شرکت مرک را که برای درمان بیماری کووید-۱۹ تولید شده، مورد تایید قرار داد و بدین ترتیب پزشکان می توانند این دارو را برای شرایط اضطراری تجویز کنند.

با تایید آژانس دارویی اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی به ابزار دیگری برای درمان موارد شدید بیماری کووید-۱۹ مجهز خواهند شد، اگرچه این دارو که "مولنوپیراویر" نامگذاری شده برای عرضه تجاری در اتحادیه اروپا تایید نشده است.

طبق اعلام این آژانس، داروی مولنوپیراویر را می توان برای بزرگسالان مبتلا به کووید-۱۹ که به اکسیژن درمانی نیاز ندارند و در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری هستند، تجویز کرد. توصیه می شود که دارو ظرف پنج روز از شروع علائم، تجویز و به مدت پنج روز و روزی دو نوبت مصرف شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، آژانس تنظیم مقررات دارویی و محصولات بهداشتی انگلیس اوایل این ماه به عنوان اولین کشور، مصرف داروی مولنوپیراویر را تایید کرد. هرچند تنظیم‌کنندگان مقررات دارویی ایالات متحده هنوز در حال بررسی این دارو هستند اما گفته شده که دولت جو بایدن پیش از این به خرید ۳.۱ میلیون دوره کامل این قرص به ارزش حدود ۲.۲ میلیارد دلار اقدام کرده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما