بین الملل
ایرنا
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ۱۴:۰۰:۳۳
مکرون: اروپا و ناتو خواهان جنگ اوکراین نبودند
مکرون: اروپا و ناتو خواهان جنگ اوکراین نبودند
رئیس جمهوری فرانسه می‌گوید: این کشور، اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ کدام خواهان جنگ اوکراین نبودند.
ایرنا

کاخ الیزه به نقل از «امانوئل مکرون» که از توئیتر ریاست جمهوری فرانسه منتشر شده نوشت: نه فرانسه، نه اروپا، نه اوکراین و نه پیمان آتلانتیک خواهان این جنگ نبودند.
او تاکید کرد: برعکس، ما هر کاری انجام دادیم تا از آن اجتناب کنیم. از بین کشورها، این انتخاب رئیس جمهور پوتین بوده است.
مکرون این را هم گفته که دفاع اروپا باید مرحلۀ تازه‌ای را پشت سر بگذارد و به این منظور سران کشورهای اروپا را برای روزهای ۱۰ و ۱۱ مارس در کاخ ورسای گردهم خواهند آمد.
به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هشتمین روز خودشده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.
از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین از یک هفته پیش، آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی تحریم های سنگین اقتصادی علیه روسیه اعمال کرده اند. بایدن همچنین در سخنرانی روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه می‌بندد و مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نمی‌داند چه چیزی در انتظارش است.
در همین راستا سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که ۵۰۰ سرباز فرانسوی از بخش نیروی واکنش این ائتلاف برای تقویت دفاع در مرزهای شرقی استقرار ناتو، وارد رومانی می شوند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما