بین الملل
شفقنا
۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ۱۴:۱۸:۳۳
زاخارووا: روسیه منتظر پاسخ اروپا به نامه نگاری لاوروف است
زاخارووا: روسیه منتظر پاسخ اروپا به نامه نگاری لاوروف است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که منتظر پاسخ آلمان و فرانسه به نامه های وزیر خارجه درخصوص جلوگیری از تحریف مواضع مسکو هستیم.
شفقنا

به گزارش ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت: مسکو منتظر واکنش غرب به انتشار نامه نگاری سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به همتایانش از آلمان و فرانسه درخصوص جلوگیری از تحریف مواضع مسکو است.
وی در مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد: هنوز واکنشی از سوی کشورهای غربی دریافت و مشاهده نشده است.
زاخارووا افزود: تاکنون هیچ واکنشی به این نامه نگاری ندیده‌ام. فکر می‌کنم یک واکنش وجود خواهد داشت در واقع باید یک واکنش ظاهر شود، زیرا مطالب زیادی وجود دارد. حتما خبرنگاران در این کشورها سوالاتی بسیاری در این خصوص دارند. ما منتظر واکنش و پاسخ آنها خواهیم بود .
پیش از این وزارت امور خارجه روسیه محتوای مکاتبات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه با همتایان فرانسوی و آلمانی خود را با هدف جلوگیری از تحریف موضع مسکو در مورد نشست دیپلمات ها در اجلاس چهارجانبه نرماندی فاش کرد.
در بیانیه ای که روز چهارشنبه از سوی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، آمده است: «روسیه اخیراً شاهد تحریف موقعیت و نقش خود در حل و فصل داخلی اوکراین و رویکردهایش برای نشست احتمالی وزیران در قالب نرماندی بوده است. برای جلوگیری از ظهور گمانه زنی های جدید وزارت خارجه روسیه تصمیم گرفت منابع اولیه را منتشر کند و پیام های دیپلماتیک از سوی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، به هایکو ماس، وزیر سیاست خارجی آلمان و ژان ایو لودریان، فرانسوی ارسال شد.»
کشورهای غربی روسیه را به تنش آفرینی در اوکراین متهم می کنند و مدعی هستند که این منطقه در آستانه بروز نتش نظامی است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما