اجتماعی
مهر
۱۴۰۰/۰۶/۲۵ ۱۲:۴۵:۰۵
رسوايي براي فيس‌بوک
رسوايي براي فيس‌بوک
طبق گزارشي جديد فيس بوک از آسيب اينستاگرام به کاربران دختر نوجوان آگاه بوده اما سودآوري را بر سلامت کاربران ترجيح داده است. درهمين راستا يک کميته سناي آمريکا درباره اين امر تحقيق مي کند.
مهر

پس از آنکه گزارشي در نشريه وال استريت ژورنال نشان داد فيس بوک از آسيب احتمالي اينستاگرام به دختران نوجوان آگاه است، کميته بازرگاني سناي آمريکا تصميم گرفته تحقيقاتي در خصوص وضعيت حمايت از کاربر در فيس بوک انجام دهد.

ريچارد بلومنتال و مارشا بلک برن (سناتورهاي آمريکايي) طي بيانيه‌اي از آغاز تحقيقات در فيس بوک خبر دادند. آنها فاش کردند که با يک افشاگر فيس بوک در ارتباط بوده‌اند و به دنبال اسناد و شاهدان جديدي عليه اين شرکت فناوري هستند.

نمايندگان سنا در اين باره مي‌گويند: «پر واضح است که فيس بوک نمي‌تواند مسئوليت خود در اين زمينه را قبول کند. جزئيات اين گزارش نشان مي‌دهد مديران فيس بوک فقط روي رشد کسب و کار به هر بهايي تمرکز کرده‌اند که طبق آن سود بر سلامت و زندگي کودکان و نوجوانان ارجحيت دارد. وقتي به آنها فرصتي داده مي‌شود تا درباره اطلاعاتشان از تأثير اينستاگرام بر کاربران جوان اعتراف کنند، مديران اين شرکت جواب‌هايي گمراه کنند دادند و شواهد واضح از آسيب‌هاي قابل توجه را لاپوشاني کردند.»

قانونگذاران آمريکايي همچنين به دليل گزارش جديد وال استريت ژورنال از فيس بوک انتقاد کردند. نمايندگان جمهوريخواه نيز خواهان اصلاح موارد مصرف بودجه ۳.۵ هزار ميليارد دلاري شدند که قرار است به کميسيون تجارت فدرال آمريکا قرار گيرد تا درباره رويه‌هاي فريبنده و ناعادلانه در ارتباط با حريم شخصي، امنيت داده‌ها، سرقت هويت، سوءاستفاده از اطلاعات و امور مرتبط تحقيقاتي انجام شود. به طور دقيق‌تر آنها خواستار آن هستند که بخشي از بودجه براي تأثير فناوري‌ها بر نوجوانان صرف شود.

کن باک نماينده جمهوري خواه و عضو کميته آنتي تراست (زير مجموعه کميته قضائي سنا) در توئيتي نوشت: شرکت‌هاي فناوري به شرکت‌هاي بزرگ دخانيات شبيه شده‌اند. فيس بوک درباره آسيب رساني محصولش به نوجوانان دروغ مي‌گويد.

گروهي از نمايندگان دموکرات نيز نامه‌اي به فيس بوک نوشتند و با توجه به اين گزارش از شرکت خواستند تا طرح‌هاي خود براي عرضه اينستاگرام مخصوص کودکان را اجرا کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما