اقتصادی
تجارت نیوز
۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ۱۳:۵۳:۲۶
پرداخت اولین یارانه معیشتی دولت رئیسی
پرداخت اولین یارانه معیشتی دولت رئیسی
روال پرداخت یارانه‌ها در شهریور نیز همانند ماه‌های گذشته است و دولت رئیسی باید اولین یارانه معیشتی را در هفته آینده واریز کند.
تجارت نیوز

دولت جدید با گرفتن رای اعتماد اعضای کابینه در روز گذشته، حالا مستقر شده است. براساس قانون بودجه پرداخت یارانه‌هایی که در دولت دوازدهم انجام میشده باید در دولت رئیسی نیز واریز شود.

براساس قانون بودجه، دولت باید در امسال دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی را واریز کند. تا مرداد واریزی‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی انجام شد و باید از این پس اعضای دولت سیزدهم این یارانه‌ها را واریز کنند.

دولت سیزدهم باید اولین یارانه معیشتی بنزین را در روز دهم شهریور یعنی چهارشنبه هفته آینده واریز کند.

ابراهیم رئیسی در خصوص افزایش مبلغ یارانه‌های فعلی تاکنون اظهارنظر مشخصی نکرده اما بارها روی این موضوع تاکید کرده است که حمایت از معیشت مردم به خصوص اقشار کم درآمد جزء اولویت‌های برنامه دولتش است.

او گفته که دولت به دنبال تقویت معیشت مردم و همچنین رفع مشکلات معیشتی در فضای کسب و کار است. او همچنین در هفته گذشته نیز از متناسب سازی حقوق با تورم گفته بود.

رئیس جمهور همچنین از کارت اعتباری رفاهی نام برده که قرار است به پنج دهک اول پرداخت شود، براساس این طرح به دهک‌های اول تا سوم ماهانه ۲۰۰ هزار تومان و برای اعضای دهک چهارم و پنجم ماهانه ۱۵۰ هزار تومان کارت رفاهی تخصیص داده می‌شود.

بنابراین احتمالا مبلغ یارانه‌های شهریور تغییر نکند، به این نحو که همانند دوره‌های قبل خانواده‌های یک نفره نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان، خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

در پاییز قبل حدود هفت میلیون خانواری که یارانه معیشتی می‌گیرند مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند.

هشتمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی ازحساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت نموده‌اند کسر می‌شود.

پس از واریز یارانه معیشتی نوبت به واریز یارانه نقدی می‌رسد که این یارانه نیز به صورت منظم در روز بیستم هر ماه انجام می‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما