بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۰۸:۴۷:۲۵
الميادين: رژيم‌صهيونيستي 2 نفر از اسيران فلسطيني فراري را دستگير کرد
الميادين: رژيم‌صهيونيستي 2 نفر از اسيران فلسطيني فراري را دستگير کرد
شبکه خبري الميادين گزارش داد که رژيم‌صهيونيستي 2 نفر از اسيران فلسطيني فرار کرده از زندان جلبوع را دستگير کرد
فارس

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، شبکه خبري الميادين به نقل از راديو رژيم صهيونيستي خبر داد که اين رژيم 2 نفر از اسيران فلسطيني که از زندان فوق امنيتي جلبوع فرار کرده بودند را بازداشت کرده است.

راديو رژيم صهيونيستي هويت اين دو اسير فلسطيني را فاش نکرد اما برخي رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که اين اسيران فلسطيني محمد العارضة ويعقوب قادري هستند و چند روز پيش دستگير شده‌اند.

روز دوشنبه هفته جاري ( ۱۵ شهريور)، شش اسير فلسطيني موفق شدند پس از حفر يک تونل در زندان فوق امنيتي جلبوع در شمال فلسطين اشغالي، از اين زندان فرار کنند.

بر اساس گزارش صهيونيست‌ها، اين شش نفر «زکريا الزبيدي»، «مناضل نفيعات»،  «محمود عارضه»، «يعقوب قادري»، «ايهم کمامجي» و «محمد عارضه» هستند. 

«عامير بارليو» وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي نيز روز پنج شنبه فرار ۶ اسير فلسطيني از زندان فوق امنيتي جلبوع را يک شکست امنيتي براي اين رژيم دانست.

او در جريان بازديد از زندان «کتسيعوت» در صحراي نقب در جنوب فلسطين اشغالي که روز گذشته شاهد شورش اسراي فلسطيني بود، گفت که مقامات صهيونيستي زير سنگ‌ها را نيز جست‌و‌جو خواهند کرد تا ۶ اسير آزاده فلسطيني را بيابند.

وزير امنيت داخلي رژيم اسرائيل در ادامه بر اجراي سريع تحقيقات کامل و همه جانبه در خصوص چگونگي فرار اسراي فلسطيني تأکيد کرد و همچنين گفت که تعدادي از نگهبانان و افسران زندان جلبوع نيز در بازداشت به سر مي‌برند و در حال بازجويي هستند.

از سوي ديگر به نوشته وبسايت شبکه الجزيره، در تحقيقات اوليه از چگونگي فرار اسرا، مشخص شده است که  دوربين‌هاي مداربسته توانسته‌اند لحظه فرار آن‌ها را ثبت کنند، اما نکته قابل توجه اينجاست که افراد مشغول در اتاق کنترل دوربين‌ها در آن لحظه در خواب بودند.

در ادامه تحقيقات مشخص شده است که سرباز بالاي برجک نيز در آن ساعت در خواب بوده، به طوريکه اگر بيدار بود به راحتي خروج زندانيان را از داخل حفره مشاهده مي‌کرد.

طبق تحقيقات اوليه، شش اسير آزاده ساعت ۱:۳۰ بامداد براي انجام نقشه فرار وارد توالت مي‌شوند و ساعت ۳:۳۰ دقيقه همگي موفق مي‌شوند از آن سوي ديوار بيرون آيند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما