اجتماعی
ایلنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۱:۴۷:۵۷
وعده واردات سه ميليون دوز واکسن براي دانش‌آموزان
وعده واردات سه ميليون دوز واکسن براي دانش‌آموزان
معاون سلامت و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش درباره سفارش واکسن براي دانش آموزان گفت: طبق صحبت‌هايي که در اين زمينه با وزارت بهداشت صورت گرفته، سفارش واکسن داده شده و سه ميليون واکسن در مرحله اول تحويل داده خواهد شد.
ایلنا

"مهرزاد حميدي" معاون سلامت و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش درباره شروع واکسيناسيون دانش‌آموزان اظهار داشت: روز پنجشنبه هفته گذشته همکاران ما از جمله آقاي دکتر محسن بيگي در دفتر سلامت و تندرستي آموزش و پرورش با مديران وزارت بهداشت جلسه‌اي در خصوص واکسن داشتند و بر اساس صحبت‌هايي که در اين زمينه با وزارت بهداشت صورت گرفته، سفارش واکسن داده شده و بنابر اظهاراتي که در آن جلسه بيان شد، سه ميليون واکسن در مرحله اول تحويل داده خواهد شد. اين موارد که عنوان شد مربوط به پنجشنبه هفته گذشته است و قرار بود در اين هفته واکسن وارد شود، اما اينکه وارد شده باشد يا نه، من هنوز اطلاعي ندارم.

معاون وزير آموزش و پرورش درباره سنين مجاز واکسيناسيون گفت: طبق قراري که حاصل شده واکسن‌هايي وارد مي‌شوند که طبق نظر فني و تخصصي وزارت بهداشت، مختص سنين ۱۲ تا ۱۸ سال است  يعني دانش آموزان کلاس هفتم و دوازدهم را شامل مي‌شود.

وي درباره اولويت بندي پايه‌ها براي دريافت واکسن گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، قرار شده دانش آموزان دبيرستان مدارس استثنايي در اولويت واکسن باشند، سپس کلاس دوازدهم، يازدهم، نهم تا هفتم در اولويت‌هاي بعدي خواهند بود. اگر ميزان واکسني که وارد کشور مي‌شود مشمول کل دانش آموزان دبيرستاني باشد ديگر اين اولويت‌بندي هم معنا ندارد و همه دانش آموزان دبيرستاني مي‌توانند واکسن خود را دريافت کنند.

حميدي تصريح کرد: قرار بوده که سه ميليون واکسن وارد شود و انتظار داريم که اين اتفاق هم بيافتد، واکسن‌هايي که وارد کشور مي‌شوند به صورت مرحله‌اي هستند. اين سه ميليون مربوط به مرحله اول بوده و ممکن است در مراحل دوم و سوم طي همين روزهاي آينده وارد کشور شود. بنابراين آمارهايي که عنوان مي‌شود، هيچ تناقضي باهم ندارند.

وي تاکيد کرد: ما به لحاظ تخصصي، نظري در زمينه واکسن و همچنين درباره چگونگي ورود آن به کشور نداريم اما در عين حال وظيفه ما اين است که اسامي و مشخصات دانش آموزان را به وزارت بهداشت بدهيم و با آن‌ها همکاري داشته باشيم. ضمن اينکه بايد به مدارس ابلاغ کنيم که شرايط واکسيناسيون را به دانش آموزان اطلاع دهند.

معاون سلامت و تربيت بدني آموزش و پرورش در پاسخ به اين سوال که آيا دانش آموزان براي ورود به مدرسه در شروع سال تحصيلي بايد کارت واکسيناسيون را به همراه داشته باشند؟ گفت: تا کنون به مدارس چنين چيزي اعلام نشده است.

وي در پاسخ به اين سوال که براي تسريع در روند واکسيناسيون دانش آموزان آيا بهتر است واکسن تک دزي باشد يا دو دزي؟ گفت: اين موارد در تشخيص و صلاحيت وزارت بهداشت است و ما به آن ورود نمي‌‎کنيم.

حميدي در واکنش به آخرين اقدامات انجام شده جهت واکسيناسيون رانندگان سرويس مدارس توضيح داد: با توجه به سرعت واکسيناسيون در کشور و بسياري از مناطق، ما منتظر بسته شدن قرارداد سرويس مدارس بوديم تا آنها بتوانند واکسن را بزنند. برخي از مناطق هم قراردادهاي خودشان را بسته‌اند و قراردادشان مشخص است ولي وقتي که سن واکسن در کشور پايين آمد موجب شد اکثر رانندگان سرويس مدارس دوز اول واکسن خود را دريافت کنند.

معاون سلامت و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش گفت: ما دنبال قراردادهاي اين افراد براي دريافت واکسن بوديم و تصور مي‌کرديم که روند واکسيناسيون کند‌تر از اين باشد، اما حال که واکسيناسيون سرعت پيدا کرده و کل جامعه به سمت آن رفته‌اند، خود به خود رانندگان سرويس مدارس و اوليا دانش آموزان نيز با توجه به سني که دارند شامل تزريق واکسن‌ در مراکز تجميعي و عمومي خواهند شد.

معاون سلامت و تربيت بدني آموزش و پرورش گفت: با توجه به اينکه سن واکسيناسيون در کشور کاهش پيدا کرد، قسمت اعظم والديني که قرار بود توسط انجمن اوليا و مربيان شامل واکسينه شوند، واکسن دريافت کردند. علاوه بر آن هم رانندگاني که بنا بود طبق قرارداد واکسينه شوند، اکنون واکسن خود را دريافت کرده‌اند.

حميدي تاکيد کرد: در حال حاضر اکثر والديني که دانش آموز دبيرستاني دارند، شامل تزريق واکسن مي‌شوند و حتي والديني که دانش آموزان ابتدايي دارند نيز به لحاظ سني جزو مشمولين تزريق واکسن هستند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما