اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۱۵:۰۲:۰۱
تشدید طرح برخورد با لایوهای غیراخلاقی اینستاگرام
تشدید طرح برخورد با لایوهای غیراخلاقی اینستاگرام
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا از تشدید طرح عملیاتی شناسایی و مقابله با لایوهای غیر اخلاقی از سوی پلیس فتا در سراسر کشور خبرداد.
ایسنا

 

سرهنگ رامین پاشایی دراین‌باره گفت: باتوجه به اقدام غیراخلاقی و مجرمانه عده‌ای در فضای مجازی که با اهداف مختلفی اقدام به برگزاری لایوهای غیراخلاقی در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بودند، طرح اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا در ۱۰۰ کارگروه ویژه برای برخورد با مفسدان اخلاقی به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری تعدادی مجرم فعال در حوزه انتشار لایوهای غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در شهرهای مختلف کشور، اظهارکرد : بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های متشکله در این حوزه، علت اصلی ارتکاب جرم این افراد در مرحله اول کسب در آمد مالی هنگفت و در مرحله بعدی به انحطاط اخلاقی کشاندن کاربران به ویژه جوانان و نوجوانان است.

پاشایی افزود: در برخی موارد مرتکبان اینگونه جرایم، ضمن حضور در اماکن ورزشی به خصوص باشگاه‌های ورزشی و استخرها و ... اقدام به اجرای لایوهای غیراخلاقی از خود کرده بودند، که ضمن شناسایی و دستگیری مجرمان با صاحبان سالن‌های ورزشی متخلف نیز برخورد قضائی صورت گرفته است. لازم است صاحبان اماکن ورزشی نظارت بیشتری بر مجموعه خود داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا تصریح کرد: رصد اینگونه جریانات غیراخلاقی که مغایر با شئونات اسلامی و هنجارهای جامعه است توسط سامانه‌های هوشمند در حال بررسی و واکاوی بوده و برخورد قضائی و انتظامی در انتظار افراد متخلف خواهد بود.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی به خانواده‌ها توصیه کرد با توجه به اینکه اغلب لایوهای اینستاگرامی در اوقات پایانی شب برگزار می شود نظارت بیشتری بر عملکرد سایبری فرزندان خود در حوزه شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشند.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما