سیاسی
آخرین خبر
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۱۷:۳۰:۴۲
اعتراض ائمه جمعه به حواشی جشنواره فیلم فجر
اعتراض ائمه جمعه به حواشی جشنواره فیلم فجر
پس از گذشت یک هفته از اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر، خطبای نماز جمعه در شهرهای مختلف کشور به حواشی این رخداد بزرگ هنری واکنش نشان دادند.
آخرین خبر


امام جمعه اهواز: جشنواره فجر دل مومنان را به درد آورد
به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فجر دل مومنان را به درد آورد، ابراز عقیده کرد: رفتارهای زشت، وضعیت لباس پوشیدن نامناسب و اینکه حرف هایی زده شده که در تاریخ، یزید زده است، نشان دهنده وضعیت این جشنواره است. از دولت انقلابی و وزارت ارشاد درخواست داریم تا به این وضعیت توجه کند تا شاهد چنین ناهنجاری هایی نباشیم.

هشدار خطیب جمعه اصفهان به وزیر ارشاد: مراقب حاشیه‌ سازان جشنواره فیلم فجر باشید
به گزارش مهر؛ حجت الاسلام سید ابوالحسن میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان نیز در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به برخی حاشیه‌های ایجاد شده در جشنواره فیلم فجر ابراز داشت: وزیر ارشاد باید در این زمینه بیشتر توجه داشته باشد که چه افرادی را در برنامه‌های به این مهمی استفاده می‌شود.

امام جمعه قم: هنر نباید در دام‌های شیطانی و هنجارشکن قرار بگیرد
آیت‌الله علیرضا اعرافی، خطیب نمازجمعه قم هم در خطبه نماز جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ گفت: در برخی مراسم‌های کشور و به ‌ویژه جشنواره فجر اتفاقاتی رخ داد که شایسته نبود و در برخی موارد عذرخواهی‌هایی کردند که در حد آن حرمت‌شکنی‌ها نبود. ارزش‌های اخلاقی اسلامی و فرهنگی نشانه این ملت بزرگ بوده است.
وی اظهار کرد: ما مدافع هنر، انسانی، پاک، اخلاقی و نشاط آور هستیم اما هنر نباید در دام‌های شیطانی و هنجارشکن قرار بگیرد و جبران این حریم‌شکنی‌ها خواسته ملت است.

امام جمعه کرج: برخی از اسامی فیلم‌ها جشنواره نا امید کننده بود/ اینها به خود اجازه صدور فتوا هم می دهند
به گزارش تسنیم؛ سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در سال‌جاری رویکرد جشنواره فیلم فجر به نسبت سال‌های گذشته بهتر بود، عنوان کرد: در گذشته خرابکاری‌های زیادی انجام شده که به زودی این موارد خود را نشان نمی‌دهد.
حسینی همدانی با اشاره به اینکه برخی از اسامی فیلم‌ها جشنواره نا امید کننده بود، متذکر شد: نباید اجازه داد فرهنگ اباحه گری به خصوص در دستگاه‌ها ترویج پیدا کند و دستگاه‌های حاکمیتی باید در این زمینه هوشیار تر عمل کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه نباید تریبون در اختیار هر کس قرار گیرد، ادامه داد: اگر وزارت ارشاد در مقابل این رفتارهای تذکر جدی ندهد طرف به خود اجازه صدور فتوا هم می‌دهد.
وی با بیان اینکه گاهی رفتار برخی از این افراد نشان دهنده شخصیت شان است، گفت: گاهی در رسانه ملی افراد در برنامه‌ها به اسم شادی و خنده کرامت بانوان و ارزش‌های انسانی را از بین می برند.
وی با بیان اینکه هیچ کس با شادی مردم مخالف نیست، متذکر شد: ما مخالف ابتذال، حرمت شکنی و نباید در این زمینه منفعل عمل شود و باید جلوی فساد گرفته شود.
وی گفت: جشنواره فیلم فجر باید در شان فجر انقلاب باشد و در این مسیر در حال حرکت است که باید بهتر از این به مسیر خود بازگردد.

اعتراض امام جمعه شهرکرد به «فجایع به‌بار آمده در جشنواره فیلم فجر»: فضای هنر بیشتر رصد شود
به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد نیز ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر جشنواره خوبی است، بیان داشت: پیشرفتی که در این حوزه داشتیم قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و هنرمندان ارزشی پیشرفت کردند اما یک سری افراد فجایعی را به بار می‌آورند که در شأن رسانه و هنر ما نیست و می‌طلبد که این فضا توسط دستگاه‌های نظارتی بیشتر رصد شود تا نگذارند به عرصه سینمایی لطمه وارد شود.  

گفتنی است؛ پیش از این حجت الاسلام عالی، استاد حوزه نیز در اظهاراتی تند از نوشین معراجی، فیلمنامه‌نویس «نمور» در پی مواضع اخیرش در خصوص روابط زن و مرد به شدت انتقاد کرده بود و گفته بود: آن خانمی که در جشنواره حرف ازدواج سفید را زد، مسئولین ارشاد باید توی دهنش می‌زدند. تو غلط میکنی درباره چنین چیزی نظر میدی!

شایان ذکر است؛  نوشین معراجی، فیلمنامه‌نویس «نمور»، پس از جنجال‌ها بر سر صحبت‌هایش، بابت شائبه‌ها و سوء‌تفاهم‌های پیش آمده پس از انتشارِ فیل سخنانش در نشست خبری این فیلم، عذرخواهی کرده بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما