سیاسی
میزان
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۰۹:۵۷:۱۸
شایعه ای در مورد وزیر پیشنهادی برای وزارت اطلاعات؛ حوزه علمیه تکذیب کرد
شایعه ای در مورد وزیر پیشنهادی برای وزارت اطلاعات؛ حوزه علمیه تکذیب کرد
تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در نامه‌ای به رؤسای قوای مجریه و مقننه درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات تأکید کردند با شناختی که ما از جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای خطیب داریم ایشان جز به خط ولایت دلبستگی و تعلق‌خاطری نداشته و ندارند. اتهام طرفداری از برخی سران و مؤثران یا ساکتان فتنه ۸۸ به‌هیچ‌وجه مطابق واقع نیست.
میزان

«تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم» در نامه‌ای به رؤسای قوای مجریه و مقننه درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات نامه‌ای نوشتند که در آن آمده است:
 
حضور ارجمند آیت الله آقای رئیسی و جناب آقای دکتر قالیباف
سلام علیکم

با تشکر از معرفی اعضای کابینه در فرصت مقرر توسط رئیس جمهور محترم و امید به بررسی دقیق و سریع موضوع در مجلس شورای اسلامی، با توجه به معرفی یک شخصیت روحانی فاضل و با تجربه برای تصدی وزارت مهم اطلاعات و مطرح شدن برخی مطالب پیرامون این موضوع، تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که به لطف الهی سال‌ها است یکی از پرچمداران گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه مقدسه شمرده می‌شود لازم دید مطالبی را به شما عزیزان تقدیم کند.

۱- جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای خطیب به عنوان یک جانباز سرافراز و برادر شهید سابقه روشنی در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و پیروی از خط مستقیم ولایت دارد و از همین رو همواره مورد اعتماد و وثوق نهاد‌های عالی نظام بوده است.

۲- رفتار سنجیده و حکیمانه ایشان در قضایای سال ۸۸ در قم و ملاحظه ظرافت‌های لازم در ارتباطات حوزه‌ای نقش موثری در تبیین حوادث برای بزرگان حوزه ایفا کرد که بیان جزئیات آن فرصت جداگانه‌ای طلب می‌کند.

۳- شهادت می‌دهیم که ایشان همواره همراه و حامی نیرو‌های انقلاب در قم و حوزه بودند. مورد خاصی که در برخی نوشته‌ها ذکر شده در حقیقت مربوط به نحوه و روش عمل برخی از دوستان بود که در اعتراض به حضور یک شخصیت رسمی در قم و مطالب و عملکرد او در آن زمان صورت گرفت. اصل اعتراض این عزیزان بجا و قابل قبول بود، ولی نحوه انجام کار یعنی برهم زدن سخنرانی قابل دفاع نبود و رهبری معظم هم صراحتا از این نوع کار‌ها نهی فرمودند. روشن است که دستگاه مسئول امنیت در این زمینه مسئولیت دارد. طبعا اگر در دادگاه رفتاری صورت گرفته که مورد انتقاد اصحاب پرونده است نمی‌توان و نباید دستگاه دیگری را که به وظیفه خود عمل کرده نکوهش کرد.

۴- با شناختی که ما از جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای خطیب داریم ایشان جز به خط ولایت دلبستگی و تعلق خاطری نداشته و ندارند. اتهام طرفداری از برخی سران و موثران یا ساکتان فتنه ۸۸ به هیچ وجه مطابق واقع نیست.

۵- نسبت به پاره‌ای مشکلات و آسیب‌ها در دوره اسبق قوه قضائیه هم شخص آیت الله رئیسی بهتر از هر کسی می‌توانند نسبت به نقش افراد داوری نمایند و مسئولیت و عملکرد حفاظت قوه را بیش از همه می‌شناسند.

۶- لازم می‌دانیم به عرض برسانیم که این مطالب صرفا جهت روشن شدن موضوعات و ابهاماتی بود که اخیرا در برخی نوشته‌ها به نام تشکل‌های حوزه‌ای مطرح شده بود و بی پاسخ نهادن آن‌ها می‌توانست مصداق کتمان حقایق باشد؛ لذا لازم دیده شد که این نکات تقدیم شود.

۷- در خاتمه ضمن آرزوی عزت و سربلندی روز افزون برای نظام اسلامی و رهبری فرزانه آن، دوام توفیق شما را در خدمت به ارمان‌های بلند انقلاب اسلامی و مردم فداکار و عزیزمان از خدای بزرگ مسئلت داریم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما