سیاسی
فارس
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۱:۲۹:۵۵
اولیانوف: مقام‌های ارشد ایران به صراحت تولید سلاح هسته‌ای را رد کرده‌اندز
اولیانوف: مقام‌های ارشد ایران به صراحت تولید سلاح هسته‌ای را رد کرده‌اندز
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری تاکید کرد که عالی‌ترین مقام‌های ایران مدت‌ها پیش، به صراحت تولید سلاح هسته‌ای را رد کرده‌اند.
فارس

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری به جنجال برخی رسانه‌ها درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «برای اینکه دقیق باشیم، ایران مدت‌هاست در پاسخ به سیاست فشار حداکثری که توسط ترامپ آغاز و توسط بایدن ادامه یافت، اورانیوم را تا 60 درصد غنی‌سازی می‌کند».

اولیانوف در ادامه تاکید کرد: «اما عالی‌ترین مقام‌های ایران مدت‌ها پیش، به صراحت اعلام کرده‌اند که تهران تولید سلاح هسته‌ای را رد می‌کند».

جنجال رسانه‌ها علیه ایران پس از آن آغاز شد که «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که «گفت‌وگوی مستقیم با واشنگتن با توجه به دیوار ضخیم بی اعتمادی و سیاست‌های آمریکا سخت است. برکسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم. فقط در عرض چند روز غنی‌سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می‌توانیم آن را تا ۹۰ درصد برسانیم».

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که هیچ قصدی برای تولید سلاح هسته‌ای ندارد و تولید تسلیحات کشتار جمعی در دکترین این کشور قرار ندارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما