بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۱۰:۱۰:۰۵
اظهارات وزیر دفاع آمریکا در سالگرد خروج واشنگتن از افغانستان
اظهارات وزیر دفاع آمریکا در سالگرد خروج واشنگتن از افغانستان
وزیر دفاع آمریکا در سالگرد خروج نیروهای این کشور از افغانستان گفت: مبارزه با تروریسم به پایان نرسیده و واشنگتن توجه خود را بر عملیات ضدتروریسم متمرکز کرده است.
فارس

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در مراسم سالگرد خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت: آمریکا در سال 2001 برای دفاع از خود در مقابل تروریسم به افغانستان رفت. 

وی افزود: با تلاش وزارت دفاع پس از عزیمت به افغانستان هیچ دشمنی قادر به حمله به آمریکا نبوده است. 

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: هنوز مبارزه با تروریسم به پایان نرسیده و ما باید تمام توجه خود را بر عملیات ضدتروریسم متمرکز کنیم و تلاش داریم تا با ریشه‌های شکل‌گیری تروریسم مبارزه کنیم.

به نوشته هیل، این اظهارات در حالی است که یک سال در چنین روزی تمام نیروهای آمریکایی به دنبال شکل گیری بحران فرودگاه کابل از افغانستان خارج شدند. 

این در حالی است که بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید 80 درصد مردم افغانستان اعتقاد دارند که جنگ آمریکا علیه این کشوربه صورت کامل شکست خورده است. 

براساس گزارش سی‌جی‌تی‌ان، از هر 5 افغان 4 نفر اعتقاد دارند که جنگ آمریکا در افغانستان به اهداف خود نرسیده و به صورت کامل شکست خورده است.

نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که مردم کشورهای جهان نیز نظر مشابه داشته و اعتقاد دارند که آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است. 

پیش از این نیز بازرسی ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرده بود که  طی 20 سال گذشته هزینه هنگفتی در افغانستان از سوی آمریکا انجام گرفت، اما نتیجه آن این بوده که از هر 3 افغان یک نفر در آستانه قحطی قرار دارد.

سیگار تصریح کرده است که این کشور ۱۴۶ میلیارد دلار به افغانستان در طول بیست سال گذشته کمک کرده است، اما با آن هم، خشک‌سالی، کمبود غذایی و بحران کووید -۱۹ وضعیت انسانی در این کشور را تشدید کرده است.

طبق این گزارش، برای آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان هزینه‌ای در حدود ۸۹ میلیارد دلار به مصرف رسیده، اما اکنون همه این‌ها از بین رفته و نیز اهداف دیگر مانند کمک به زنان و دختران و برقراری حاکمیت قانون، همه پس از خروج امریکا تحت تهدید مستقیم طالبان قرار دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما