بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۲/۲۹ ۱۰:۳۰:۳۹
گاف بوش: حمله به عراق وحشیانه بود، منظورم اوکراین بود
گاف بوش: حمله به عراق وحشیانه بود، منظورم اوکراین بود
«جرج دابلیو بوش» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا که با دلایل واهی در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کرد، روز گذشته (چهارشنبه) در جریان یک سخنرانی در «دالاس» به اشتباه به جای آنکه از لفظ اوکراین استفاده کند، گفت که حمله به عراق «غیرقابل توجیه» و «وحشیانه» بوده است.
فارس

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، بوش در سخنرانی خود در حال انتقاد از نظام سیاسی روسیه قبل از آن که جمله خود را اصلاح کند و سرش را تکان دهد، گفت:‌ «نتیجه، عدم کنترل و تعادل در روسیه و تصمیم مردی برای آغاز یک حمله کاملاً غیرقابل توجیه و وحشیانه به عراق است».

بوش سپس متوجه اشتباه خود شد و ادامه داد: «منظورم اوکراین بود». رئیس‌جمهور جنگ‌طلب پیشین ایالات متحده سپس به شوخی، دلیل اشتباه لفظی خود را سن بالایش توصیف کرد و حاضرین شروع به خندیدن کردند.

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در حالی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین انتقاد کرده و آن را وحشیانه و غیرقابل توجیه توصیف کرده است که خود در سال ۲۰۰۳، به بهانه تسلیحات کشتار جمعی عراق به این کشور حمله کرد و بعدها مشخص شد که به هیچ‌ عنوان تسلیحات کشتار جمعی در کار نبوده است و جنگ طولانی مدت واشنگتن در عراق به کشته شدن صدها هزار نفر و آوار شدن هزاران نفر دیگر منجر شد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که اظهارات رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا به سرعت در فضای مجازی پخش شد و بیش از سه میلیون نفر در شبکه اجتماعی توییتر آن را مشاهده کردند. خبرنگار «دالاس نیوز»، کلیپ مربوط به گاف جورج بوش پسر را در فضای مجازی پخش کرده بود.

رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا همچنین در اظهارات خود، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را با «وینستون چرچیل» رهبر دوران جنگ بریتانیا مقایسه کرد و سپس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را به دلیل حمله به اوکراین محکوم کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما