اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ۱۰:۴۵:۵۹
درخواست نماينده مجلس از دادستان براي ممنوع الخروجي رئيس سازمان سنجش
درخواست نماينده مجلس از دادستان براي ممنوع الخروجي رئيس سازمان سنجش
رئيس هيات تحقيق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور در نامه اي به دادستان کل کشور خواستار ممنوع الخروج شدن رييس سازمان سنجش شد.
ایسنا

متن نامه احمد نادري نماينده تهران و نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات به منتظري دادستان کل کشور به شرح زير است:

«برادر ارجمند جناب آقاي حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري
دادستان محترم کل کشور
با سلام و تحيات
نظر يه تصويب قاطع نمايندگان مردم شريف ايران در صحن مجلس شوراي اسلامي مبني تحقيق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به شکايات و مستندات و بررسي‌هاي اوليه انجام شده نسبت به سوء عملکرد و تخلفات رئيس و مديران اين سازمان، متاسفانه باخبر شديم آقاي ابراهيم خدايي (رئيس سازمان) به بهانه فرصت مطالعاتي قصد خروج از کشور دارند. همچنين شائبه خروج برخي از مديران اين سازمان نيز با عنايت به شکايات و تخلفات گسترده وجود دارد، لهذا خواهشمند است دستور مقتضي جهت ممنوع الخروج شدن ايشان را صادر فرماييد تا خللي در فرآيند تظلم خواهي مردم و صيانت از حقوق بيت‌المال رخ نداده و امکان فرار از بار مسئوليت و پاسخگويي براي اين فرد ميسر نگردد.

پيشاپيش از عنايت و دستور عاجل جنابعالي سپاسگزارم.

دکتر احمد نادري
رئيس هيات تحقيق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور
نايب رئيس کميسيون آموزش تحقيقات، فناوري مجلس شوراي اسلامي.»

همچنين نادري در مطلبي در صفحه توييتر خود در توضيج اين موضوع نوشت:

« براي جلوگيري از تکرار سناريوي خروج از کشور، در نامه اي به دادستان محترم، خواهان ممنوع الخروج شدن رييس سازمان سنجش و برخي مديران آن شدم. يکي از مهره هاي کليدي وزارت علوم که ظلم هاي فراواني در سال‌هاي قبل به دانشگاهيان کرد، برغم مفتوح بودن پرونده اش در کميسيون اصل نود، از کشور خارج شد.»

تقاضاي تحقيق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱ در جلسه علني ۲۸ تير مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد. سپس در جلسه ۱۹ مرداد کميسيون آموزش و تحقيقات اعضاي آن مشخص شدند که در نهايت احمد نادري به عنوان رييس هيات تحقيق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش تعيين شد.

طبق مصوبه مجلس قرار است در چهار محور حوزه معاونت فني و آماري شامل دفتر فناوري اطلاعات، دفتر ارتباطات نوين، دفتر طرح و آمار، حوزه صدور مجوزهاي آزمونهاي زبان بين المللي و همه حوزه هاي مربوطه، حوزه معاونت امور آزمونها، که مسئوليت ساخت آزمون، طراحي سؤال و برگزاري ميداني آزمونها را برعهده دارد و بطور خاص دفتر آزمون سازي و روانسنجي، حوزه معاونت پشتيباني و مديريت منابع شامل امور مالي و اداري و شرکت تعاوني خدمات آموزشي متعلق به کارکنان سازمان سنجش تفحص صورت گيرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما