ورزشی
مهر
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۱۱:۵۵:۳۲
آغاز رقابت بسکتبالیست‌های نوجوان در آسیا
آغاز رقابت بسکتبالیست‌های نوجوان در آسیا
تیم بسکتبال نوجوانان ایران از روز دوشنبه دیدارهای خود در مسابقات قهرمانی آسیا را آغاز می‌کند با این هدف که در رقابت با ۱۲ تیم دیگر بتواند یکی از چهار سهمیه جهانی را از آن خود کند.
مهر

 

حضور تیم بسکتبال نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به واسطه قهرمانی این تیم در رقابت های غرب آسیا انجام می شود.
شاگردان محس شاه علی یک ماه پیش با کسب چهار پیروزی برابر سوریه، لبنان، اردن و عراق به عنوان قهرمانی غرب آسیا دست یافت و راهی رقابت های قاره ای شد. این رقابت ها از روز دوشنبه با حضور ۱۳ تیم به میزبانی قطر آغاز می شود.
تیم های شرکت کننده در رقابت های بسکتبال نوجوانان قهرمانی آسیا در چهار گروه پیگیری می شود. تیم ایران در گروه دوم با تیم های لبنان و اندونزی همگروه است. گروه بندی مسابقات به این شرح است:
گروه A: استرالیا، بحرین، هند و قطر
گروه B: ایران، لبنان و اندونزی
گروه C: فیلیپین، ژاپن و کویت
گروه D : کره جنوبی، نیوزلند و قراقستان
تیم بسکتبال نوجوانان ایران نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا را برابر اندونزی برگزار می کند. این دیدار فردا دوشنبه برگزار می شود. بسکتبالیست های نوجوان ایران روز سه شنبه هم به مصاف لبنان می روند.
در پایان رقابت های بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا چهار تیم برتر صاحب سهمیه جهانی خواهند شد.
معین رضا کاظمی زاده، یاسین سمیعی، محمد امینی، سهراب علم بیگی، صدرا رضایی کلایه، مجتبی یعقوبی، صارم جعفری، امیر علی میر جلالی، محمد امین خسروی، مهدی حیدری، ایمان دلیرزهان و امیرحسین پرند ترکیب تیم بسکتبال نوجوانان ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل می دهند. این بازیکنان تحت هدایت محسن شاه‌علی به مصاف حریفان شان می رود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما