بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۳:۲۲:۱۸
زلنسکی: خواهیم دید چه کسی دوست ما و چه کسی خیانتکار است
زلنسکی: خواهیم دید چه کسی دوست ما و چه کسی خیانتکار است
زلنسکی امروز (پنجشنیه) خواستار وحدت و همبستگی شد و هشدار داد می‌خواهد ببیند چه کسی در نشست‌های اروپا که با هدف تقویت تحریم‌ها علیه روسیه برگزار می‌شود، خیانت می‌کند.
ایسنا

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای حضور در نشست‌های ائتلاف ناتو، گروه ۷ و اتحادیه اروپا بابت درگیری در اوکراین به بروکسل رسیده است.

سفر بایدن همچنین می‌تواند مناقشه با متحدان اروپایی را که برخی از آنها به شدت به نفت و گاز روسیه وابسته هستند، بر سر اعمال تحریم‌های بیشتر انرژی علیه مسکو به وجود بیاورد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت، این مساله یک موضوع اصلی و مهم در روزهای اخیر بوده است. آمریکا قبلا ممنوعیت‌هایی را علیه واردات نفت روسیه وضع کرده است.

سالیوان همچنین گفت، آمریکا قصد دارد تا امروز تحریم‌های بیشتری را علیه اشخاص روسی و اولیگارش‌های این کشور اعلام کند و مقام‌ها روز جمعه درباره مسائل انرژی اروپا صحبت و گفت‌وگوی بیشتری خواهند داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفته بود که مسکو قصد دارد تا فروش گاز به کشورهای "غیر دوست" را به روبل تغییر دهد، که این مساله باعث می‌شود قیمت گاز اروپا به دلیل نگرانی از تشدید بحران انرژی در منطقه افزایش یابد.

همزمان با افزایش تلفات غیرنظامیان اوکراینی و آوارگی یک سوم از جمعیت ۴۴ میلیونی این کشور، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از مردم سراسر جهان خواست تا به خیابان‌ها بیایند و خواستار توقف جنگ شوند.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: از مدارس، دانشگاه‌ها، خانه‌ها و اداره‌های خود بیرون بیایید و به نام صلح با نمادهای اوکراینی از اوکراین، آزادی و زندگی حمایت کنید.

زلنسکی بار دیگر گفت، انتظار دارد تا از سوی متحدان غربی اقدامات جدی انجام شود و بر درخواستش مبنی بر ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین تاکید کرد.

وی همچنین از این مساله نیز شکایت کرد که غرب هواپیما، سیستم های مدرن ضد موشکی، تانک یا تسلیحات ضد ناو به اوکراین نمی‌دهد و افزود: در این سه نشست ما خواهیم دید که چه کسی دوست ما، چه کسی شریک ما و چه کسی خیانتکار است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما