بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۰۷:۵۹:۱۷
نگرانی سناتور جمهوری‌خواه از بی‌اطلاعی درباره تفتیش از عمارت ترامپ
نگرانی سناتور جمهوری‌خواه از بی‌اطلاعی درباره تفتیش از عمارت ترامپ
یک عضو جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا به سبب اینکه این کمیته قبل از تفتیش عمارت رئیس جمهور سابق این کشور توسط اف‌بی‌آی مطلع نشده بود، ابراز نگرانی کرد.
فارس

«روی بلانت» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت، از اینکه کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا از تصمیم اف‌بی‌آی برای تفتیش از اقامتگاه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور در ایالت فلوریدا برای کشف اسناد محرمانه مطلع نشده بود، نگران است.

به نوشته پایگاه خبری «اینسایدر»، او در مصاحبه‌ای گفت: «اگر دولت آمریکا نگران وجود یک مشکل امنیت ملی بود  چرا ما (اعضای کمیته اطلاعاتی سنا) چیزی درباره این عملیات نشنیدیم؟  من فورا به سراغ مارک وارنر و مارکو روبیو، رئیس و معاون رئیس کمیته اطلاعاتی سنا رفته و گفتم باید فورا نامه‌ای به وزارت دادگستری و مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا نوشته و بگوییم اگر واقعا در آنجا مشکلی وجود داشت، چرا شما به ما درباره آن اطلاع ندادید؟»

به گفته بلانت، باید موضوع این عملیات به اطلاع کمیته نظارت در مجلس سنا رسانده می‌شد.

اوایل ماه جاری میلادی ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) ۱۱ مجموعه اسناد محرمانه را از اقامتگاه مار-ئه-لاگو شامل اسنادی با مهر «فوق محرمانه» که احتمالا با تسلیحات هسته‌ای آمریکا مرتبط بوده را کشف و ضبط کردند.

بلانت  با اشاره به سوابق سوء مدیریت اسناد محرمانه توسط «هیلاری کلینتون» وزیر پیشین خارجه آمریکا و «جیمز کومی» مدیر سابق اف.بی.آی گفت: «شما باید در مدیریت اسناد طبقه بندی شده بسیار محتاط باشید. آنها این اسناد را در اینترنت گذاشته بودند که خیلی خطرناکتر از گذاشتن این اسناد در یک جعبه در جایی است، اما در کل همه باید در قبال این اسناد محتاط تر باشند».

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما