اجتماعی
آخرین خبر
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۳:۳۸:۳۹
ناهماهنگی سازمان سنجش و شورای انقلاب فرهنگی؛ تکلیف داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ کی مشخص می شود؟
ناهماهنگی سازمان سنجش و شورای انقلاب فرهنگی؛ تکلیف داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ کی مشخص می شود؟
در حالی که رئیس سازمان سنجش و سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرده اند که آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود مدیر کل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قطعی است. چیزی که بیشتر از همه در این ناهماهنگی مشهود است بلاتکلیفی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ می باشد.
آخرین خبر

اداره کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد : آزمون سراسری سال 1402 همانند مقررات آزمون سراسری سال 1401 برگزار می‌شود.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است : با توجه به ضرورت ابلاغ شیوه‌نامه آزمون سراسری سال 1402 به اطلاع داوطلبان عزیز می‌رساند آزمون سراسری سال 1402 بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 1392 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحیه آن در سال 1395 همانند آزمون سراسری سال 1401 برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه تصریح شده است : تغییرات جزئی مورد نیاز و مصوب شورای سنجش و پذیرش برای آزمون سراسری سال 1402 متعاقباً اطلاع‌رسانی می شود و در صورت ابلاغ هر گونه قانون یا مصوبه جدید ، تغییرات برای آزمون سراسری سال 1403 و به بعد اعمال خواهد شد.

پورعباس: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود

رئیس سازمان سنجش نیز تاکید کرد که آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

کنکور سراسری سال آینده همانند سال ۱۴۰۱ برگزار می شود

کنکور سراسری سال آینده همانند سال ۱۴۰۱ برگزار می شود

1401/04/22 - 12:45

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز افزود: مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای سال ۱۴۰۲ انجام نمی‌شود؛ چرا که زمانی این کار محقق خواهد شد که در بحث آمایش سرزمین و توزیع امکانات آموزشی دانش‌آموزان در تمام نقاط کشور به صورت عادلانه و یکسان دسترسی داشته باشند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی: تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قطعی است

این در حالی است که مدیر کل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مصوبه این شورا در خصوص تغییرات کنکور از سال ۱۴۰۲ تصویب شده و به زودی ابلاغ می شود، گفت: بازه زمانی ما برای ابلاغ مصوبه تغییرات کنکور تا سال تحصیلی می‌باشد و اینکه گفته می‌شود ما تا اواسط تیر ماه فرصت داشتیم این مصوبه را ابلاغ کنیم صحیح نیست؛ چرا که طبق قانون تا مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید زمان برای ابلاغ وجود دارد و هر زمانی که ما این ابلاغ را انجام دهیم سازمان سنجش آموزش کشور موظف به اجرای آن است.

سید جلال موسوی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور لغو نشده است، اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس، سخنگوی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست که در مورد تکذیب یا تایید این مصوبات اظهار نظر کند در مورد تغییرات کنکور از سال آینده نیز رییس جمهوری قول دادند این مصوبه را امضا کنند که ان شاءالله به زودی امضا خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تغییرات کنکور به تصویب رسیده و به زودی امضا و ابلاغ خواهد شد بنابراین خبر تکذیب این مصوبه صحت ندارد.

با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که هنوز معلوم نیست برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به اجرا درمی‌آید یا خیر، نمره کل آزمون اختصاصی و میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس تخصصی در هر گروه­ آزمایشی است. از این رو، کنکور برای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن در هر سال، ۲ بار برگزار می شود. نتیجه این آزمون، حداکثر برای ۲ سال و فقط برای همان گروه آزمایشیِ متقاضی، معتبر است.

با توجه به همه این نگرانی‌ها و اظهارات داوطلبان به نظر می‌رسد، سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری اصلی برگزاری کنکور باید با رایزنی با شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی زودتر نسبت به شیوه برگزاری آزمون در سال ۱۴۰۲ اطلاع‌رسانی کند تا داوطلبان دست‌کم سال آینده کنکور بدون دغدغه بیشتر، بتوانند خود را برای آزمون مهم و سرنوشت‌ساز زندگی خود آماده کنند.

 

 

 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما