بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۱۰:۰۳:۴۶
طرحي مخفيانه براي اداره انگليس بعد از مرگ احتمالي اليزابت دوم
طرحي مخفيانه براي اداره انگليس بعد از مرگ احتمالي اليزابت دوم
مقامات انگليس طرحي مخفيانه را با نام «عمليات پل لندن» براي اداره امور کشور پس از مرگ احتمالي ملکه اليزابت دوم آماده کرده‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان

به نقل از پايگاه اينترنتي «پيج سيکس» (pagesix)، بر اساس اسنادي که به تازگي منتشر شده است، انگليس طرحي مخفيانه براي اوضاع پس از مرگ اليزابت دوم، ملکه اين کشور دارد که شامل مراسم يادبود با حضور نخست وزير و آمادگي براي شرايط بحران در صورت حضور پر ازدحام سوگواران در لندن خواهد بود.

نشريه پوليتيکو در اين خصوص نوشت اين طرح که «عمليات پل لندن» نام دارد به جزئيات مدت ۱۰ روزه پس از مرگ ملکه ۹۵ ساله انگليس مي‌پردازد که البته در حال حاضر زنده است.

دولت انگليس در حال آماده شدن براي يک شرايط بحراني است که بر اساس يک نوشته، هشدار داده شده که ممکن است لندن مملو از جمعيتي شود که براي سوگواري مرگ ملکه به اين شهر سرازير شوند. اين شرايط موجب مشکلاتي در حمل و نقل عمومي، دسترسي به مواد غذايي، اقدامات پليس و ساير زمينه‌ها مي‌شود.

براي مديريت ازدحام شديد جمعيت، در طرح «عمليات پل لندن» خواسته شده است که عمليات امنيتي صورت گيرد.

در اين طرح همچنين آمده است پس از آنکه نخست وزير به طور رسمي مرگ ملکه را اعلام کرد، مراسم بزرگداشت وي در کليساي جامع سنت پل برگزار خواهد شد. در اين مراسم نخست وزير و برخي وزراي بلند پايه شرکت خواهند کرد ,، اما مراسم يادبود بايد به صورت خودجوش برگزار شود.

بر اساس اين طرح، نخست وزير انگليس و کابينه وي در ايستگاه سنت پانکراس از تابوت ملکه و همچنين با شاهزاده چارلز وليعهد انگليس ديدن خواهند کرد و چارلز به سراسر انگليس سفر خواهد کرد و به مقام شاه اين کشور خواهد رسيد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما