سیاسی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ۲۲:۴۸:۱۰
حرف‌های رئیسی در دیدار با نخست وزیر ارمنستان
حرف‌های رئیسی در دیدار با نخست وزیر ارمنستان
رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار نخست وزیر ارمنستان در نیوریورک تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران بر حفاظت از مرزهای دوجانبه و بین‌المللی و احترام به حق حاکمیت کشورها و جلوگیری از هرگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه تأکید دارد.
ایسنا

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه به وقت محلی و در چهارمین روز سفرش به نیوریورک در دیدار نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان راه‌حل مشکلات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را مذاکره و گفت وگو دانست و افزود: همچنان‌ که در اجلاس شانگهای تأکید کردیم، منطقه تحمل هیچ جنگ جدیدی را ندارد.

رئیس‌جمهور، مرزهای مشترک ایران و ارمنستان را مرزهایی تاریخی برشمرد و گفت: لازمه ارتقای همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، حفاظت از این مرزهای مهم و راهبردی است.

در این دیدار نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت که ما از تمام اراضی و سرزمین خود محافظت می‌کنیم و در مقابل هر توطئه‌ای با هدف جدا کردن ایران و ارمنستان از یکدیگر، می‌ایستیم.

پاشینیان همچنین از مواضع روشن و صریح ایران در حمایت از حفظ تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی کرد.

رئیسی جمهوری ایران که برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ظهر دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی بلندپایه به نیوریورک سفر کرده است تاکنون با برخی از همتایان از فرانسه، سوئیس، بولیوی، فنلاند و نخست وزیرانی از پاکستان، لبنان، عراق، ژاپن و عراق و رئیس شورای اروپایی در محل اقامتش درباره مسائل مختلف دیدار و گفت و گو کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما