بین الملل
تسنیم
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۲:۴۷:۱۸
درگیری‌های جدید در منطقه سبز بغداد؛ آشوب طلبان فعالیت بغداد را فلج کردند
درگیری‌های جدید در منطقه سبز بغداد؛ آشوب طلبان فعالیت بغداد را فلج کردند
منابع خبری لحظاتی پیش از بازگشت ناآرامی‌ها در منطقه الخضراء خبر دادند. درگیری‌ها هم اکنون اطراف ساختمان الضیافه تمرکز دارد و نیروهای امنیتی عراق با مهاجمان مسلح درگیر هستند.
تسنیم

ناآرامی و درگیری‌های مسلحانه در منطقه سبز بغداد به سبب اقدامات گروهی از عناصر مسلح وابسته به جریان صدر دوباره از سرگرفته شد.

منابع خبری از دور جدید درگیری‌ها در منطقه الخضرا در سایه استقرار گسترده نیروهای امنیتی خبر دادند.

به گفته خبرنگار شبکه المیادین، درگیری ها هم اکنون اطراف ساختمان الضیافه تمرکز دارد و نیروهای امنیتی عراق با مهاجمان مسلح درگیر هستند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون و بعد از درگیری بین نیروهای ویژه و افراد مسلحی که داخل منطقه سبز پراکنده شده‌اند، بغداد فلج شده و تمام فعالیت ها در آن تعطیل است.

شبکه المیادین همچنین از زخمی شدن چندین نفر از میان طرف‌های درگیر اطراف منطقه سبز بغداد خبر داد و افزود: 5 قبضه خمپاره به منطقه سبز اصابت کرده، این درحالی است که این منطقه صبح امروز با 4 خمپاره دیگر نیز هدف گرفته شده بود.

این گزارش می‌افزاید: ارتش عراق نیروهای کمکی و مازادی را از منطقه الکرخ به منطقه الرصافه اعزام کرده است و نیروهای امنیتی به تلاش‌های خود برای جلوگیری از ورود عناصر مسلح به منطقه سبز ادامه می‌دهند.

پیش از این منابع عراقی از آرامش نسبی در عراق خبر داده و گزارش دادند که فقط منطقه سبز در پایتخت عراق شاهد درگیری‌های پراکنده است.

طرفداران جریان الصدر هشتم مرداد در اعتراض به قصد گروه‌های سیاسی شیعه از جمله چهارچوب هماهنگی مبنی بر تشکیل جلسه پارلمان و انتخاب رئیس جمهور و پس از آن انتخاب نخست وزیر، در میدان التحریر تجمع کردند و بعد از تظاهرات به منطقه سبز وارد شدند و از آنجا داخل ساختمان پارلمان و صحن آن شدند و بعد از یک هفته تحصن داخل آن به بیرون از آن منتقل شدند.

این جریان بعد از آنکه نتوانست با فشارها و تهدیدها پارلمان را منحل کند، طرفدارانش را به‌سمت ساختمان دیوان‌عالی عراق هدایت کرد و آن‌ها در برابر این ساختمان تحصن کرده خیمه زدند، با این حال تا این لحظه پارلمان منحل نشده است و قرار است که دادگاه فدرال عراق امروز سه‌شنبه در این باره تصمیم بگیرد.

بیش از 10 ماه از برگزاری انتخابات عراق و تشکیل پارلمان می‌گذرد و طرف‌های سیاسی عراق تاکنون درباره‌ تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده‌اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما