اجتماعی
فارس
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۰:۳۸:۵۴
زمان اعزام اولین گروه زائران عتبات اعلام شد
زمان اعزام اولین گروه زائران عتبات اعلام شد
معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ثبت‌نام عتبات از سوی سازمان حج و زیارت آغاز شده است، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته اولین گروه زوار از ۲۳ تا ۳۰ آبان به عتبات مشرف می‌شوند.
فارس

سفر عتبات پس از حدود دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، مجدد برقرار و ثبت‌نام برای این سفر معنوی از روز گذشته آغاز شد.

سازمان حج و زیارت نیز در اطلاعیه‌ای از پیش ثبت‌نام عتبات از ساعت ۱۴ روز گذشته با مراجعه به سایت سازمان حج خبر داد که بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان سفر عتبات باید اطلاعات خود را در سامانه وارد  و سه بازه زمانی برای سفر خود انتخاب کنند و پس از ثبت نهایی، درخواست آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته بازه زمانی پیشنهادی مشتاقان سفر به عتبات باید از چهارم آبان تا ۲۰ اسفندماه باشد.


اعزام اولین گروه زائران عتبات از ۲۳ آبان

با این وجود، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها به منظور برقراری سفر به عتبات در ایام کرونا، اظهار داشت: پیش ثبت‌نام از روز گذشتت آغاز شده است و متقاضیان سفر عتبات می‌توانند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

وی درباره زمان آغاز اعزام‌های عتبات پس از بیش از ۲۰ ماه وقفه به دلیل کرونا، افزود: بازه زمانی اولین دوره اعزام زائران عتبات از ۲۳ تا ۳۰ آبان پیش‌بینی شده است. بر همین اساس، متقاضیان سفر به عتبات پس از ثبت‌نام قطعی، از ۲۳ آبان‌ماه اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام رحمانی دلیل تأخیر در اعزام‌ها را نهایی شدن ثبت‌نام متقاضیان سفر عتبات و همچنین آمادگی بیشتر امکانات و اعزام تیم اجرایی برای پذیرایی از زوار ایرانی عنوان کرد‌ و گفت: قیمت نهایی سفر عتبات هم هنوز مشخص نشده است که پس از پایان پیش‌ثبت‌نام،‌‌ ‌‌هزینه سفر به عتبات برای انجام ثبت‌نام قطعی زوار اعلام می‌شود‌.‌

با توجه به اینکه ویزای عراق صرفاً برای سفرهای هوایی لغو شده است، مرزهای زمینی همچنان بسته است و زوار باید فقط از طریق هوایی به عراق سفر کنند.

به گزارش فارس، از دوشنبه ویزای عراق برای سفرهای هوایی لغو شد و افراد بدون داشتن ویزا امکان تهیه بلیت و سفر به عراق داشتند که البته داشتن جوابیه منفی آزمایش PCR از شروط سفر به عراق است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما