سیاسی
ایرنا
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۱:۵۸:۴۷
بیانیه نمایندگان مجلس در مکومیت اقدامات فرانسه و اتحادیه اروپا
بیانیه نمایندگان مجلس در مکومیت اقدامات فرانسه و اتحادیه اروپا
ایرنا

 بیانیه ۱۹۴ نماینده در پاسخ به دخالت های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران را در صحن علنی مجلس قرائت شد. یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت تحریم های رسانه ای اروپا و قطع شبکه پرس تی وی رسانه ملی را قرائت کرد.

بیانیه ۱۹۴ نماینده در واکنش به دخالت‌های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران
در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه _۲۳ آذر_ مجلس شورای اسلامی، هیات رییسه مجلس بیانیه ۱۹۴ نماینده در پاسخ به دخالت های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: اخیرا نمایندگان مجلس ملی فرانسه و مقامات ارشد این کشور از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه آن در اقدامی مداخله جویانه و برخلاف اصل عدم مداخله در امور کشورها که یکی از اصول بنیادین حقوق بین الملل و اصول مندرج در منشور ملل متحد است، به ویژه بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد اظهارات و اقدامات مداخله جویانه ای در امور جمهوری اسلامی ایران داشته اند و جمهوری اسلامی ایران را متهم به اقداماتی کرده اند که فرانسه ید طولانی در آن ها دارد.

نمایندگان در بخشی از این بیانیه تاکید کردند:رئیس جمهور فرانسه از یک سو رهبران منافقان را که یک گروه تروریستی است در خاک خود جای داده و از آن ها حمایت می کند، در اقدامی هتاکانه با مخالفان جمهوری اسلامی ایران که رسما دنبال براندازی کشور عضو سازمان ملل است، جلسه برگزار می کند و از سوی دیگر جاسوسان خود را با پوشش های مختلف به داخل کشور می فرستد تا با حضور در آشوب ها و مدیریت آن ها به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران آسیب بزند و آن را خدشه دار کند یا به مراکز حیاتی جمهوری اسلامی ایران آسیب بزند و زمانی که دستگیر می شوند با فشارهای رسانه ای و سیاسی دنبال آزادی جاسوسان خود می افتند.

وکلای ملت افزودند: فرانسه در حالی از حقوق زنان در جمهوری اسلامی دفاع می کند که کتب تاریخی مملو از تصاویر جنایاتی است که این کشور در ۳۰ سال جنایت در الجزایر مرتکب شده به ویژه قتل عام اکتبر ۱۳۶۱ که در الجزایر انجام دادند.

این بیانیه می‌افزاید: فرانسه با این تاریخ طولانی در جنایت حق ندارد از حقوق بشر دم بزند و با دخالت های نابه جای خود در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران پرچم سفیدی را بر دستان ناپاک خود بلند کند، این موارد و مسائل مهم دیگر نشان می دهد که نمایندگان مجلس فرانسه مسائل مهم تری برای بررسی و بازخواست از دولت فرانسه دارند تا شاید پاسخی برای مردم این کشور داشته و بهتر است به جای دخالت در امور داخلی ایران در اسرع وقت پاسخ این همه جنایات فرانسه در تاریخ و دوران معاصر را بدهند.

بیانیه ۱۹۶ نماینده مجلس در محکومیت تحریم‌های رسانه‌ای اروپا و قطع شبکه پرس تی وی
احمد امیرآبادی فراهانی همچنین در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۹۶ نماینده مجلس در محکومیت تحریم های رسانه ای اروپا و قطع شبکه پرس تی وی رسانه ملی را به شرح زیر قرائت کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن چندین نهاد و فرد ایرانی از جمله شبکه پرس تی وی در فهرست جدید تحریم‌ ها به دلایل واهی که منجر به قطع پخش شبکه پرس تی وی توسط ماهواره فرانسوی شده است، اقدامی کاملا آشکار علیه آزادی بیان رسانه‌ ها در انعکاس واقعیت ‌های خبری است؛ چیزی که تحریم ‌کنندگان مدعی آن هستند ولی عملا سعی دارند هرگونه صدای مخالف با خود را منکوب و محدود کرده و از رسیدن آن به گوش مردم جهان جلوگیری کنند.

بی ‌شک تحریم‌ های اعمال شده علیه پرس‌تی وی توسط اتحادیه اروپا و پیش از آن توسط دولت کانادا، هدفی جز ایجاد محدودیت بیشتر برای رسانه‌ های جبهه مقاومت به محوریت ایران اسلامی را دنبال نمی‌ کند، اما گویای این حقیقت نیز هست که این شبکه و دیگر رسانه ‌های مشابه توانسته ‌اند در مسیر تحقق اهداف خود عملکرد موفقی داشته باشند و صدای رسای حق ‌طلبی و حقیقت‌ جویی در عرصه بین ‌المللی باشند، زیرا برخلاف رویه و روند امپراطوری رسانه‌ ای غرب، پرس‌تی وی تلاش کرده است مقابله‌ ای عِلمی و عَملی با وارونه ‌نمایی‌ های آنها داشته باشد.

اینک اتحادیه اروپا همدست و هم داستان با دولت آمریکا و به خیال خام خویش پخش پرس تی وی را از ماهواره فرانسوی قطع کرده تا مردم آزاده جهان از خاورمیانه و آفریقا و از آسیای دور تا قلب آمریکا و اروپا از شنیدن و دیدن این شبکه محروم شوند، اما حقیقت خورشیدی است که پشت ابر نمی ‌ماند و پرتو درخشان آن روشنی و گرما را تا اعماق جان همه آدم ‌هایی که آماده پذیرش حق هستند، می ‌رساند.

ما نمایندگان ملت شریف ایران در خانه ملت ضمن محکوم کردن این اقدام ناقض آزادی بیان خطابمان به اتحادیه اروپا این است که همچنان شبکه پرس تی‌ وی، صدای بی ‌صدایمان خواهد ماند و بلندتر از گذشته فریاد می زنند که مردم ایران نسبتی با اغتشاشات و آشوب ندارند.

اقدام خارج از نزاکت بین ‌المللی اتحادیه اروپا در خصوص تحریم مسئولان جمهوری اسلامی ایران بیانگر عجزی است که اتحادیه اروپا به ویژه سه کشور انگلستان، آلمان و فرانسه به آن دچار شده‌ اند و قطعا محکوم است و این مسیر برای آنها فایده‌ ای نخواهد داشت.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما