اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۱:۱۶:۳۲
نحوه مشاهده «سوابق تحصیلی» برای داوطلبان «کنکور»
نحوه مشاهده «سوابق تحصیلی» برای داوطلبان «کنکور»
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی مشاهده، تایید صحت اطلاعات و دریافت کد تأیید سوابق تحصیلی داوطلبین کنکور توضیحاتی ارائه کرد.
ایسنا

 

محسن زارعی در این باره اظهار کرد: سوابق تحصیلی یا همان نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در قالب وب سرویس و از طریق سامانه‌ای تحت عنوان "ساهت" در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد. 

وی افزود: داوطلبین می‌توانند با مراجعه به سامانه ساهت ( سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها) به نشانی sahat.medu.ir ضمن رویت و بررسی مشخصات و اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی و دریافت کد تایید سوابق تحصیلی خود، اگر مغایرتی در اطلاعات مذکور وجود داشته باشد، درخواست "اصلاح" بدهند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در صورت درخواست اصلاح، سوابق تحصیلی فرد بازخوانی  می‌شود گفت: اگر مغایرتی وجود داشته باشد این مغایرت‌ها رفع می‌شوند و اگر اصلاح شد، داوطلب می‌تواند دوباره از طریق همان سایت آن را مشاهده کند.

وی اضافه کرد: چنانچه سوابق تحصیلی داوطلبی در سامانه ساهت آموزش و پرورش صحیح باشد و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور،  مغایرت داشته باشد، داوطلب باید به سازمان سنجش اطلاع رسانی کند.

زارعی ادامه داد: اگر با فرایندی که طی می‌شود اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی فرد اصلاح نشود باید از منطقه آموزش و پرورش مربوطه پیگیری کند البته این اتفاق ممکن است برای درصد کمی از افراد رخ دهد که در ثبت سوابق در مدرسه اشکالی رخ داده باشد اما قابل پیگیری و اصلاح است.

وی درباره زمان فعالیت این سامانه گفت: این سامانه فعال است و تا زمانی که داوطلبین نیاز داشته باشند در دسترس قرار دارد. 

به گزارش ایسنا، در همین راستا، روز گذشته، حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور نیز از امکان مشاهده سوابق تحصیلی دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان متقاضی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ۲۳ تیر ماه سال جاری خبر داد.

مروتی با اعلام این خبر که دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان از بعد از ظهر روز پنجشنبه مورخ  ۲۳ تیر ماه سال جاری می‌توانند سوابق تحصیلی خود را در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنند، گفت: سوابق تحصیلی دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان تا روز یکشنبه مورخ ۲۶ این ماه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.
 
وی همچنین درباره چگونگی ویرایش این اطلاعات گفت: دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان در صورتی که مغایرتی در اطلاعات سوابق تحصیلی خود مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا روز یکشنبه مورخ ۲۶ تیرماه به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و اقدام به اصلاح اطلاعات کنند در غیر این صورت با همان سوابق و اطلاعات موجود گزینش علمی و اعلام نتیجه اولیه صورت می‌گیرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما