بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۰۸:۳۰:۲۵
عباس خطاب به آمریکا: هیچ تغییری در وضعیت تاریخی قدس را نمی‌پذیریم
عباس خطاب به آمریکا: هیچ تغییری در وضعیت تاریخی قدس را نمی‌پذیریم
رئیس تشکیلات خودگردان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا با هشدار درباره عواقب وخیم یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و فلسطینیان تاکید کرد که هیچ تغییری در وضعیت تاریخی قدس پذیرفتنی نیست.
فارس

ریاست تشکیلات خودگردان روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان روز سه شنبه یک تماس تلفنی از «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دریافت کرد.

به گزارش روسیا الیوم، بر اساس این بیانیه، در این گفت‌وگو تازه‌ترین تحولات خطرناکی که در سرزمین‌های فلسطینی و بخصوص قدس و مسجد الاقصی جریان دارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: عباس، وزیر خارجه آمریکا را در جریان جزئیات مربوط به حملات وحشیانه و روزانه نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل و گروه‌های شهرک نشین افراطی به مسجد الاقصی قرار داد و تاکید کرد، این اقدامات نقض آشکار وضعیت تاریخی و قانونی این مکان مقدس  است که زائران خارجی غیر مسلمان برای ورود به آنجا باید با نهاد اوقاف اسلامی هماهنگی کرده باشند.

بر اساس این بیانیه، رئیس تشکیلات خودگردان تاکید کرد که این حملات به مجروح و زخمی شدن صدها نفر منجر شده و هر گونه تغییری در وضعیت تاریخی موجود در مسجد الاقصی و بیت المقدس مردود است.

عباس درباره ادامه تهاجم صهیونیست‌ها به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی و کشتار فلسطینیان و دیگر حملات وحشیانه هشدار داد و گفت: ادامه یافتن این حملات، به عواقب وخیم و غیرقابل تحملی منجر خواهد شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما