بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۱۲:۴۵:۵۱
رویارویی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان آمریکا در سه شنبه سرنوشت ساز
رویارویی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان آمریکا در سه شنبه سرنوشت ساز
آمریکایی‌ها روز سه شنبه برای تمدید کل مجلس نمایندگان و یک سوم سنا به پای صندوق‌های رای می‌روند.
باشگاه خبرنگاران جوان

انتخابات میان دوره ای برای ریاست جمهوری جو بایدن و آینده سیاسی دونالد ترامپ تعیین کننده است و دو رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه از طریق دیدارهای میان دوره ای برای انجام نهایی کارزار انتخاباتی با یکدیگر روبرو خواهند شد.

دموکراتها و جمهوری خواهان آمریکا تمام تلاش خود را برای پیروزی در انتخاباتی که پایه های انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را پی ریزی می کند، به کار بسته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمریکایی ها روز سه شنبه برای تمدید کل مجلس نمایندگان و یک سوم سنا به پای صندوق های رای فراخوانده می شوند. مجموعه کاملی از مواضع منتخب محلی، که سیاست های ایالت خود را در مورد سقط جنین یا مقررات زیست محیطی در معرض رای گیری قرار می دهند.

پس از یک کمپین فراگیر با محوریت تورم، جمهوری خواهان اعتماد فزاینده ای به شانس خود برای سلب اکثریت جو بایدن در کنگره در هشتم نوامبر نشان می دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پایان این هفته، در سخرانی خطاب به مردم آمریکا گفت: «اگر میخواهید به ویرانی کشور ما پایان دهید و رویای آمریکایی را نجات دهید، پس این سه شنبه باید به جمهوریخواه رأی دهید».

این انتخابات که دو سال پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، به یک همه پرسی عملی برای ساکنان کاخ سفید تبدیل شده است. حزب رئیس جمهور به ندرت از رای تحریم فرار می کند.

جو بایدن مدام می گوید که این انتخابات بیشتر شبیه "یک انتخاب" است، یک انتخاب درباره حقوق سقط جنین و آینده دموکراسی در آمریکا.

اواخر بعدازظهر دوشنبه، رهبر دموکرات ها برای یک نشست نهایی در مریلند، ایالتی هم مرز با پایتخت واشنگتن، به سکوهای مبارزات انتخاباتی بازخواهد گشت.

تنها چند ساعت قبل از باز شدن صندوق های رای، رقیب او دونالد ترامپ در ایالت اوهایو خواهد بود، جایی که از برتری اندکی در نظرسنجی ها برخوردار است.

این میلیاردر جمهوری خواه با سرسختی وارد کارزار انتخاباتی شد و به خوبی می دانست که پیروزی معاونانش در رای گیری می تواند سکوی پرشی ایده آل برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را برای او فراهم کند.

جو بایدن می گوید قصد دارد دوباره نامزد شود، اما این چشم انداز لزوماً برای همه دموکرات ها جذاب نیست، زیرا او به زودی 80 ساله می شود و این موضوع از محبوبیت وی و شانس پیروزی اش در انتخابات کاسته است. به همین دلیل است که نتیجه انتخابات میان دوره ای برای آینده رئیس جمهور آمریکا نیز تعیین کننده خواهد بود.

به طور مشخص، این انتخابات در تعداد انگشت شماری از ایالت های کلیدی برگزار می شود - همان ایالت هایی که قبلاً در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تعیین کننده بودند. بنابراین همه کانونها معطوف پنسیلوانیا است. آریزونا، نوادا، ویسکانسین و کارولینای شمالی نیز صحنه مبارزات شدیدی هستند، جایی که دموکرات ها در همه جا با نامزدهای دونالد ترامپ که به مستأجر سابق کاخ سفید، مخالف هستند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما