سیاسی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۸:۵۴:۲۲
راهکارهای مهم وزیر پیشنهادی بهداشت برای حل بحران کرونا
راهکارهای مهم وزیر پیشنهادی بهداشت برای حل بحران کرونا
وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در جلسه فراکسیون راهبردی مجلس گفت که همه ما اکنون کرونا را مساله دارای اولویت می دانیم، در قضیه کووید۱۹ شرایط کشور بسیار بد و نگران کننده است و باید اولویت اول ما باشد و مدیریت آن هم فقط دو راه حل دارد؛ نخست قرنطینه‌ و دوم واکسیناسیون.
ایرنا

حجت الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی  به نقل از بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع اعضای فراکسیون راهبردی درباره  مشکلات حوزه وزارتی خود و اولویت های آن به نمایندگان توضیحاتی ارایه کرد و افزود مشکلات این حوزه زیاد است و حل همه آن ها در یک زمان ممکن نیست و مشکلات حوزه را باید اولویت بندی کنیم و در برنامه‌ریزی های زمان‌بندی  سه بازه بلندمدت، کوتاه و میان مدت در نظر بگیریم.

عین اللهی با اشاره به این که اکنون انعقاد یک قرارداد برای واردات ۳۰ میلیون دوز از چین در حال انجام است و ۲۰ میلیون دوز هم برکت تامین می‌کند، ادامه داد: همچنین برخی محدودیت هایی که در تهیه واکسن وجود داشته باید برطرف شود تا  نهادها و مجموعه هایی که می‌توانند وارد کنند و جمعیت زیادی تحت پوشش دارند، بتوانند واکسن وارد کنند.

وی اجرای قرنطینه را یک طیف دانست، گفت: ما باید براساس شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور آن را اجرا کنیم. مثلا چین از همان ابتدا قرنطینه را صد در صد اجرایی کرد. متاسفانه اکنون کرونا برای مردم مقداری عادی شده و کامل رعایت نمی‌کنند و ما باید تصمیم بگیریم که قرنطینه را بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم.

او برای این موضوع چند راهکار ارایه کرد و افزود: یکی از آن‌ها مثلا برخورد نظامی است که اعتراض و ناراحتی مردم را در پی خواهد داشت. از سوی دیگر راهکار جریمه هم نشان داده که کافی و اثرگذار نیست و مردم جریمه را جزو هزینه سفر حساب می‌کنند لذا یک راه پیشنهادی قرنطینه در ورودی شهرها است.

عین اللهی با اشاره به مساله واکسن به عنوان دومین راهکار مقابله با کرونا، اظهار کرد: در بحث واکسن اکنون در دنیا ثابت شده است که هر نوع واکسنی به دستمان رسید، بزنیم. اگرچه واکسیناسیون ایمنی صد در صد ندارد اما تاثیر چشمگیری در کاهش ابتلا و فوتی دارد؛ بنابراین در این هیچ شکی وجود ندارد که باید واکسیناسیون انجام شود.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان افزود که برای اجرای واکسیناسیون کامل ۱۶۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که از این مقدار حداکثر ۲۰ میلیون دوز را تولید داخلی ما می‌تواند تامین کند؛ در نتیجه شکی در لزوم واردات واکسن نیست.

او ابراز داشت: اگر واکسیناسیون به تعداد زیاد و قابل قبول صورت گیرد، در آن شرایط کارت واکسن ارزش پیدا می‌کند؛ مثلاً در حوزه سفرها یا در خیلی موارد کارت واکسن می‌تواند کمک کند و الزامی شود تا بتوانیم کسانی را که احتمالا از واکسن فراری هستند، تحت پوشش واکسن قرار دهیم.

جلسه فراکسیون راهبردی مجلس عصر روز گذشته با حضور هشت تن از وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آغاز شد.  

آیت الله سید ابراهیم رییسی کمتر از یک هفته بعد از  برگزاری مراسم تحلیف بیستم مرداد فهرست اسامی وزیران پیشنهادی را در نامه رسمی به محمد باقر قالیباف تقدیم کرد.

به گفته سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه این فهرست روز شنبه به طور رسمی اعلام وصول خواهد شد و بعد از آن بررسی برنامه وزیران پیشنهادی در کمیسیونهای تخصصی آغاز خواهد شد.

به گفته موسوی بعد از ایام تاسوعا و عاشورا جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی برگزار می شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما