اجتماعی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۱۰:۴۰:۱۲
فقط موکب داران براي اربعين اعزام مي‌شوند
فقط موکب داران براي اربعين اعزام مي‌شوند
معاون فني مرکز سلامت محيط وزارت بهداشت گفت: ۳۰هزار نفر از موکب داران با ظرفيت حداکثر ۳۹ هزار نفر براي ارائه خدمات به زوار عراقي در ايام اربعين به اين کشور اعزام شوند.
باشگاه خبرنگاران جوان

محسن فرهادي معاون فني مرکز سلامت محيط وزارت بهداشت با اشاره به دستورالعمل‌هاي بهداشتي مربوط به  اربعين اظهار کرد: با توجه به نزديک شدن به اربعين حسيني و مراسمي که در پيش است با توجه به اينکه در شرايط کرونايي قرار داريم،  گزارش‌هايي نشان مي‌دهد که عراق هم درگير بيماري است و با آخرين تبادلاتي که بين مقامات بهداشتي ايران و عراق انجام شد، قرار بر اين است که از ايران، داوطلبان آزاد به مراسم پياده روي اربعين اعزام نشود و فقط تعدادي از موکب داران و همراهان آن‌ها با ظرفيت حداکثري ۳۰هزار نفر ارسال شوند.

فرهادي افزود: موکب داراني که آنجا هستند علاوه بر رعايت بهداشت بايد شيوه نامه هاي مراسم اربعين را که بين ما و سازمان حج و زيارت تعريف شده است، هم رعايت کنند.

او ادامه داد: طبق توافقات، رفت و آمد فقط هوايي انجام مي‌شود و تمام مرز‌هاي زميني بسته خواهد بود؛ هيچ فردي نمي‌تواند با داشتن پاسپورت از مرز‌هاي زميني کشور به عنوان زائر در مراسم اربعين حاضر شود.

معاون فني مرکز سلامت محيط وزارت بهداشت بيان کرد: مراسم اربعين را مانند مراسم محرم را داخل کشور خواهيم داشت، ضمن اينکه به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور ابلاغ شده است که آمادگي کامل داشته باشند و تمام تدابير برنامه ريزي شده به خصوص براي افرادي که به پايانه‌هاي مرزي نزديک هستند، در نظر گرفته شده است.

او گفت: احتمالا ۸ نفر از کارشناسان مجرب بازرس ما از سراسر کشور که سالانه سابقه فعاليت در مراسم اين چنيني به ويژه اربعين حسيني دارند، براي سلامت زوار  اعزام کنيم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما