بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۴:۳۹
تولید و تجتولید و تجارت مواد مخدر در شمال سوریه توسط تروریست‌های متحد ترکیهارت مواد مخدر در شمال سوریه توسط تروریست‌های متحد ترکیه
تولید و تجتولید و تجارت مواد مخدر در شمال سوریه توسط تروریست‌های متحد ترکیهارت مواد مخدر در شمال سوریه توسط تروریست‌های متحد ترکیه
مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه از وجود یک کارگاه تولید مواد مخدر متعلق به تروریستهای وابسته به ترکیه در استان حلب سوریه خبر داد.
فارس

منابع معارض در سوریه خبر دادند که تروریستهای وابسته به ترکیه در شمال سوریه مواد مخدر تولید می‌کنند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -وابسته به معارضان- به نقل از این منابع گزارش داد، تروریستها در شمال استان حلب یک کارگاه تولید مواد مخدر داشته‌اند که قرص‌های مخدر تولید می‌کند.

به گفته این منابع، این کارگاه تحت نظارت یکی از سرکرده‌های گروهک تروریستی «فرقه الحمزه» قرار دارد. وی یکی از مهمترین مسئولان تروریست‌هایی است که از سوریه به لیبی اعزام شدند.

کشف این کارگاه به این خاطر صورت گرفت که وی با سرکرده‌های گروههای تروریستی وابسته به ترکیه بر سر سود حاصل از فروش این مواد، دچار اختلاف شد.

دیدبان خبر داد که مواد اولیه برای ساخت این قرصها به صورت مواد خام مربوط به صنایع شوینده و سایر صنایع وارد شمال سوریه می‌شده است.

به گفته این مرکز، این کارگاه روزانه حدود ۴۰ هزار قرص مخدر تولید می‌کرده است. قرصهای مخدر نیز پس از تولید در شمال غرب سوریه توزیع می‌شده است. بخشی از این قرصها نیز به ترکیه و لیبی منتقل شده بود.

بخش اعظمی از مناطق شمال و شمال غرب سوریه در اشغال مزدوران وابسته به ترکیه قرار دارد. این در حالی است که دولت سوریه این حضور را اشغالگرانه می‌داند و بارها تأکید کرده است که به آن پایان خواهد داد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما