بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۱:۴۹:۱۱
فرمانده جدایی‌طلبان دونتسک: میزان مشارکت در رفراندوم بالاتر از حد انتظار است
فرمانده جدایی‌طلبان دونتسک: میزان مشارکت در رفراندوم بالاتر از حد انتظار است
فرمانده جدایی‌طلب دونتسک اعلام کرد که میزان مشارکت در اولین روز از رفراندوم جهت الحاق لوهانسک و دونتسک به روسیه "بیش از حد انتظار" بود.
ایسنا

به گزارش خبرگزاری تاس، دنیس پوشیلین، فرمانده جدایی‌طلب دونتسک روز جمعه طی ویدئویی در کانال تلگرامش گفت: «براساس کمیسیون مرکزی انتخابات در لوهانسک و دونتسک، میزان مشارکت در اولین روز از رفراندوم جهت الحاق این دو منطقه به روسیه ۲۳.۶۴ درصد بود – نتیجه بسیار خوب است و حتی بالاتر از حد انتظار ما است.»

وی افزود: هیچ چیز نمی‌تواند مردم را متوقف کند. برخی‌ها نگرانند که شاید فرصت کافی برای رای‌دادن نداشته باشند اما مایلم این اطمینان را به آن‌ها بدهم که رای‌گیری تا تاریخ ۲۷ سپتامبر ادامه خواهد داشت پس در نتیجه مردم نگران نباشند.»

کمیسیون مرکزی انتخابات در لوهانسک و دونتسک روز جمعه اعلام کرد، رفراندوم برای پیوستن این دو منطقه به روسیه در سراسر دو جمهوری لوهانسک و دونتسک آغاز شده است.

روز چهارشنبه اعلام شد که جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک قرار است ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برای پیوستن به روسیه رفراندوم برگزار کنند. اکنون رای گیری در لوهانسک، دونتسک و همچنین خرسون و زاپوریژیا در جریان است. این رای گیری تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ ادامه دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما