بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ۱۵:۳۷:۵۸
کابوس زمستان بدون گاز در اروپا؛ موج وحشت به بلژیک رسید
کابوس زمستان بدون گاز در اروپا؛ موج وحشت به بلژیک رسید
به دنبال هشدارهای مقام های آلمانی، بلژیک نیز در پی کاهش جریان گاز وارداتی کشورهای اروپایی از روسیه که بسیاری از این کشورها را وا داشته تا به دنبال جایگزین‌های ممکن برای تامین گاز خود باشند، نسبت به مواجهه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بحران زمستانی هشدار داد.
ایرنا

الشرق قطر روز جمعه به نقل از «الکساندر دی‌کرو- Alexander De Croo» نخست وزیر بلژیک نوشت: کشورهای اتحادیه اروپا برای جلوگیری از «بحران زمستانی» باید به صورت جمعی اقدام به خرید انرژی کنند.
بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال جایگزین‌های ممکن برای گاز طبیعی روسیه هستند.
کشورهای اروپایی به دنبال کاهش واردات از روسیه و همچنین افزایش قیمت گاز طبیعی به سمت سایر سوخت‌های فسیلی از جمله زغال سنگ روی می‌آورند.
پیش از این، وزیر اقتصاد آلمان هم امروز جمعه به دنبال اظهارات روز گذشته خود که گفته بود کشورش از کمبود گاز رنج می‌برد، بار دیگر با نسبت به پیامدهای ناشی از کمبود منابع انرژی هشدار داد و تصریح کرد: به دلیل این کمبود، زمستان امسال در آلمان شرایط سخت خواهد بود.
به دنبال کاهش جریان گاز وارداتی کشورهای اروپایی از روسیه، روز دوشنبه قیمت گاز طبیعی در اروپا، هر مگاوات ساعت ۵.۸۷ درصد افزایش یافت. بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال جایگزین‌های ممکن برای گاز طبیعی روسیه هستند.
شرکت گازپروم روسیه گزارش داد که عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم ممکن است تا ۱۶ ژوئن به ۶۷ میلیون متر مکعب در روز کاهش یابد. پیشتر حد معمول انتقال گاز از این خط لوله، ۱۶۷ میلیون متر مکعب بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما