بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۰:۵۹:۲۷
بایدن: خوش‌شانسی است اگر ترامپ رقیبم در انتخابات بعدی باشد
بایدن: خوش‌شانسی است اگر ترامپ رقیبم در انتخابات بعدی باشد
رئیس‌جمهور آمریکا گفته اگر دونالد ترامپ رقیب او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ باشد خوش‌شانسی خواهد بود.
فارس

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۴ فروردین/ ۲۴ مارس) در یک نشست خبری در بروکسل تلاش کرد نشان دهد از احتمال رویارویی مجدد با «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ نگران نیست.

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته اظهارات بایدن از آن جهت قابل توجه است که در حاشیه نشست فوق‌العاده آمریکا با متحدان غربی این کشور بیان شده. متحدان آمریکا نگرانند که بازگشت دونالد ترامپ و سیاست «اول آمریکا» امنیت اروپا را به خطر بیندازد.

بایدن در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا اگر فرد دیگری در آمریکا رئیس‌جمهور شود سیاست‌های واشنگتن ثابت خواهد ماند گفت که به انتخابات ۲۰۲۴ فکر نمی‌کند.

او در اظهاراتی که به ترامپ اشاره داشت گفت: «من از هیچ‌کس بابت پرسیدن این سوال انتقاد نمی‌کنم، اما در انتخابات بعدی، اگر همان فرد دوباره رقیب من شود برای من خوش‌شانسی خواهد بود.»

ترامپ هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده که در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد اما تنها فردی از حزب جمهوری‌خواه است که تمایلش را برای رقابت در آن رأی‌گیری با بایدن اعلام کرده است.

بایدن گفت که زمان زیادی تا انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی مانده و تمرکز او فعلاً روی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره است که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود.

او گفت: «تا انتخابات زمان زیادی مانده. اگر بحث انتخابات در میان باشد، تمرکز من روی این است که اطمینان حاصل کنیم که مجلس نمایندگان و سنا را حفظ کنیم تا من فضای لازم را برای انجام کارهایی که می‌خواهم داشته باشم و بتوانم در زمینه ایجاد رشد اقتصادی، پیش بردن منطقی سیاست خارجی آمریکا و رهبری جهان آزاد، سیاست‌هایم را پیش ببرم.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما