سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۰۸:۴۴:۵۴
سالیوان: اولویت فوری واشنگتن محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است
سالیوان: اولویت فوری واشنگتن محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته (یکشنبه) تأکید کرد که اولویت فوری واشنگتن، محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.
فارس

سالیوان در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا واشنگتن در زمان بازگشت به مذاکرات «وین» برای احیای برجام، تلاش می‌کند تا برنامه هسته‌ای ایران را در انزوا قرار دهد یا این که این مذاکرات همچنین برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای را نیز در برخواهد گرفت، گفت: «رویکرد ما تلاش برای بازگشت به برجام بر پایه پایبندی در قبال پایبندی است که به مفهوم آن است که بر مجموعه‌ای از آن موضوعات متمرکز می‌شویم و سپس از آن به عنوان یک پایه و اساسی برای رویارویی با طیف وسیعی از نگرانی‌هایی که درباره رویکرد ایران داریم، استفاده می‌کنیم که این شامل برنامه‌های موشکی ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای نیز می‌شود».

مشاور امنیت ملی آمریکا سپس در خصوص تلاش واشنگتن برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران توضیح داد: «اما اولویت فوری ما، احیای محدودیت‌های هسته‌ای (ایران) است زیرا با اعمال چنین محدودیت‌هایی در جایگاه بهتری برای رویارویی و مهار باقی مسائل قرار خواهیم گرفت».

سالیوان سپس با اشاره به این موارد تأکید کرد: «بله، چیزی که من می‌گویم این است که ما این مسئله (محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران) را در جایگاه اول می‌بینیم. ترتیب اول کار ما، بازگشت به برجام بر پایه پایبندی در قبال پایبندی است اما اصل طراحی برجام همیشه این تصور را برای ما ایجاد کرده بود که به تلاش سخت برای مواجهه و رویارویی با نگرانی‌های عمیق خود در خصوص دیگر فعالیت‌های ایران و دیگر عناصر تهدیدی که ایران ایجاد می‌کند، ادامه دهیم. و این همان کاری است که قصد داریم در آینده انجام دهیم».

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما