سیاسی
برنا
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۰۹:۲۴:۳۸
واکنش چمران به انتصاب یکی از نزدیکان زاکانی در شهرداری تهران
واکنش چمران به انتصاب یکی از نزدیکان زاکانی در شهرداری تهران
مهدی چمران نسبت به برخی حواشی مطرح شده در فضای مجازی جهت انتصابات در شهرداری تهران واکنش نشان داد و گفت: تعارض منافع با انتصاب نزدیکان تفاوت دارد. قانون باید اجرا شود و برای هیچ کسی فرقی ندارد.
برنا

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به انتصاب یکی از نزدیکان شهردار تهران گفت: چیزهایی شنیده ام و باید سوال کنم. در جریان نیستیم و نمی دانم چگونه است.
 
او افزود: قاعدتا بر اساس نسبت انتصابی انجام نشده و باز هم سوال می کنم البته یک نفر نزدیک هم باشد می تواند صاحب جایگاه شود به شرط اینکه توان لازم را داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا در انتصابات مشورتی از شورا گرفته می شود یا نه، اظهار کرد: اصولا شورا در انتصابات نباید دخالت داشته باشد و شهردار را انتخاب می کند و مسئولیت انتصابات با شهردار است. حتی یک نفر هم در دوره های گذشته معرفی نکردم و انتقادها را هم راحت و صریح مطرح می کردم. نظارت مسئله دیگری است و نباید در انتصابات دخالت کرد.

چمران ادامه داد: مشورت بحث دیگری است که با اعضا و عده ای مشورت هایی می شود ولی اینکه فردی را بگوییم بگذارند یا نه تخلف است.

او در خصوص مصوبه تعارض منافع گفت: تعارض منافع با انتصاب نزدیکان تفاوت دارد. قانون باید اجرا شود و برای هیچ کسی فرقی ندارد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: شهردار تهران قانون را می پذیرد. انتصابات بستگی به نظر فرد دارد و در خصوص استانداران این بحث ها است. هر کسی را بگذاریم یکسری موافق و مخالف دارد اگر فرد در انجام کار توانایی لازم نداشت شورا به صورت قانونی می تواند تذکر بدهد و سوال کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما