سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۱۱:۰۵:۱۱
لفاظی سفیر بحرین علیه ایران در نشست لابی صهیونیستی
لفاظی سفیر بحرین علیه ایران در نشست لابی صهیونیستی
در شرایطی که سرکوب اعتراضات در بحرین علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی همچنان خبرساز است، سفیر منامه در واشنگتن در نشست لابی آمریکایی-صهیونیستی علیه ایران لفاظی کرد.
فارس

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه در نشست گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) که یک لابی آمریکایی-صهیونیستی است، حضور یافت.

طبق این گزارش، تعدادی از اعضای ارشد کنگره آمریکا از هر دو حزب از قبیل سناتور باب منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا و «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه هم در نشست «یوآنی» شرکت داشتند.

سفیر منامه در واشنگتن بر تهدیدها و چالش‌های امنیتی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد و مدعی تلاش بحرین برای حفظ حرکت کشتیرانی در خلیج عربی (خلیج فارس) از طریق ائتلاف‌های متعدد با کشورها شد.

شیخ عبدالله از کشورهای شریک و متحد بحرین خواست تا تلاش‌ها را در برابر خطرات احتمالی تشدید کنند و همچنین درباره آنچه که او «تهدید نیروهای نیابتی ایران برای منطقه» خواند، لفاظی کرد.

سفیر بحرین در آمریکا سپس به تمجید از سیاست خارجی منامه که به گفته او پایه‌های آن را حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین بنا نهاده است، پرداخت و گفت: «سیاست خارجی بحرین منافع شهروندان را در صدر اولویت‌های خود قرار می‌دهد».

ادعای شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه درباره اولویت منافع شهروندان در شرایطی مطرح شده که سرکوب معترضان بحرینی به ویژه اکثرین شیعیان این کشور طی سال‌های اخیر صدای نهادهای بین‌المللی حقوق بشری را درآورده است.

مقام‌های ارشد آل خلیفه بارها در توجیه و دفاع از توافق سازش با رژیم صهیونیستی، به لفاظی و ایران اتهام‌های بی اساس علیه ایران دست زده‌اند.

اواخر شهریور ماه سال گذشته، «شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین روز دوشنبه در دفاع از توافق سازش با رژیم صهیونیستی گفته بود: «اعلام توافق صلح به عنوان چشم پوشی از موضوع فلسطین و حقوق فلسطینیان نیست اما برقراری روابط با اسرائیل در راستای حمایت از منافع عالی و ساختار دولت بحرین است»

به ادعای او، «امروز چالش‌های سرنوشت ساز به منطقه رسیده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و بدور از دوراندیشی است که خطر را ببینیم و در صورتی که امکان جلوگیری آن وجود داشته باشد منتظر رسیدن آن بمانیم. ایران تحمیل سیطره خود بر منطقه را به شکل‌های گوناگون انتخاب کرده و این کشور خطری دائمی برای امنیت داخلی ما به شمار می‌آید»(جزئیات بیشتر).

شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه، سفیر بحرین در آمریکا در بخش عمده‌ای از سخنرانی در نشست لابی آمریکایی-صهیونیستی یوآنی در واشنگتن، درباره روابط خوب منامه و واشنگتن صحبت کرد.

او از «عمق روابط بین بحرین و ایالات متحده آمریکا و همکاری‌های بین المللی در مقابله با چالش‌های امنیتی پیش روی کشورهای خاورمیانه و به طور کلی جهان» تقدیر کرد.

شیخ عبدالله در بخش پایانی سخنرانی خود از آرزو و تمایل پادشاهی بحرین برای ادامه اتحاد با آمریکا و تقویت همکاری امنیتی و راهبردی (استراتژیک) سخن گفت.

سخنرانی سفیر منامه در واشنگتن در نشست گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) در شرایطی انجام شده که دید و بازدیدهای مقام‌های بحرین و رژیم صهیونیستی بعد از عادی سازی ادامه دارد.

به رغم اعتراضات گسترده در بحرین علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، منامه و تل‌آویو در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور سابق آمریکا به طور رسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط امضاء کردند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما