فرهنگی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۱:۵۴:۲۰
ديدار معاون وزير کشور با نخست وزير عراق با هدف تسهيل مراسم اربعين
ديدار معاون وزير کشور با نخست وزير عراق با هدف تسهيل مراسم اربعين
در ديدار رئيس ستاد مرکزي اربعين جمهوري اسلامي ايران با نخست وزير عراق در جريان سفر به تهران ۸ محور مهم مرتبط با مراسم اربعين مورد پيگيري و تاکيد قرار گرفت.
ایرنا

در ديدار حسين ذوالفقاري معاون وزير کشور و رئيس ستاد مرکزي اربعين جمهوري اسلامي ايران با مصطفي الکاظمي نخست وزير عراق که در جريان سفر وي به تهران، روي داد، موضوعات مهم مرتبط با مراسم پياده روي اربعين حسيني مورد تبادل نظر طرفين و پيگيري از سوي طرف ايراني، قرار گرفت.

حسين ذوالفقاري در اين ديدار، امکان صدور مجوز براي انتقال نيازمندي¬هاي موکب¬داران ايراني از طريق مرزهاي زميني، امکان کاپوتاژ خودروهاي امداد و نجات هلال احمر و حذف تست PCR در زمان صدور رواديد و جايگزيني آن با ارائه تست منفي PCR در هنگام ورود به فرودگاه¬هاي ايران براي سفر به عراق را مورد تأکيد و پيگيري قرار داد.

قطعي و نهايي کردن سهميه زائرين ايراني براي شرکت در مراسم اربعين و راه هاي کاهش هزينه سفر، از ديگر محورهاي مورد تأکيد در اين ديدار بود که مورد توجه قرار گرفت.
ذوالفقاري در اين ديدار، با اشاره به اهميت زائدالوصف هماهنگي طرفين در اجراي مقررات بهداشتي،   تعيين و اعلام پروتکل هاي بهداشتي مشترک بين دو کشور را خواستار شد.

رئيس ستاد مرکزي اربعين جمهوري اسلامي ايران در ديدار  با نخست وزير عراق، همچنين همکاري بيشتر طرف عراقي براي فعاليت شرکت هاي هواپيمائي ايراني در ايام اربعين را مطرح و پيگيري کرد.
در اين ديدار، نهايتاً مقرر گرديد نمايندگان ستاد مرکزي اربعين با دفتر نخست وزيري عراق، ظرف ۲۴ ساعت آينده همه موارد را مشخص و پس از هماهنگي، اجرايي نمايند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما