بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ ۱۱:۳۵:۵۷
انتشار جزئیات انفجار پایگاه روسیه در کریمه
انتشار جزئیات انفجار پایگاه روسیه در کریمه
بی‌بی‌سی در گزارشی ادعا کرد در پی انفجار در پایگاه روسیه در شبه جزیره کریمه، تعدادی هواپیما آسیب دیده است.
باشگاه خبرنگاران جوان

شبکه خبری بی‌بی‌سی مدعی شده است در پی انفجار‌های روز سه‌شنبه در کریمه، تعدادی از هواپیما‌های جنگی روسیه در پایگاه هوایی این منطقه آسیب دیده است.

گفته می‌شود در پی وقوع انفجار در پایگاه «ساکی» در غرب کریمه، مناطقی در اطراف این پایگاه سوخته است. رسانه‌ها می‌گویند باند‌های اصلی پایگاه دست نخورده، اما هشت هواپیمای روسی که در محوطه باز بوده اند، آسیب دیده است. تا کنون، جزئیات زیادی درباره این انفجار منتشر نشده بود.

گفتنی است، در انفجار روز سه شنبه در غرب کریمه یک نفر کشته شده است. اوکراین مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما شواهد جدید احتمال یک حمله هدفمند را نشان می‌دهد. با این حال، هنوز مشخص نیست که این پایگاه چگونه و با چه چیزی آسیب دیده است.

روسیه می‌گوید انفجار مهمات به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی بوده است. شایان ذکر است که هرگونه حمله از سوی اوکراین در داخل کریمه به عنوان تشدید جنگ تلقی می‌شود. ماه گذشته، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه هشدار داد که اگر اوکراین کریمه را هدف قرار دهد، «قیامت آغاز خواهد شد». شبه جزیره کریمه در دریای سیاه سال ۲۰۱۴ ضمیمه روسیه شد. اکثریت جمعیت این منطقه به زبان روسی صحبت می‌کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما