اجتماعی
فارس
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۳:۲۳:۵۰
هشدار درباره فعالیت کارخانه سیمان شهرری/ از مازوت سوزی تا برداشت بی رویه از کوه
هشدار درباره فعالیت کارخانه سیمان شهرری/ از مازوت سوزی تا برداشت بی رویه از کوه
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کارخانه سیمان در شهرری مُرّ قانون را رعایت نمی‌کند گفت: به دلیل مصرف مازوت در این کارخانه بسیاری از ساکنان اطراف کارخانه سیمان دچار مشکلات ریوی شده‌اند.
فارس

 حسن خلیل‌آبادی در صحن امروز شورای شهر درباره بررسی طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی جنوبی رشته کوه توچال، اظهار داشت: هیچ کجا در کنار خانه‌های شهروندان کارخانه‌ها مازوت استفاده نمی‌کنند انفجار ناشی از آن ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: ما به دنبال دفاع از منافع مردم هستیم و کارخانه سیمان مُرّ قانون را رعایت نمی‌کند در حالی که اطراف این کارخانه مناطق مسکونی است و از طرفی هم کارخانه هم برداشت خود را توسعه داده و کوه بی‌بی‌شهربانو رو به نابودی رفته است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کوه بی‌بی‌شهربانو در حریم تهران قرار دارد گفت:  همانطور که برای حفاظت سلامت مردم مغازه‌ها تعطیل شد برای حفظ جان مردم در شهرری باید فعالیت خود را متوقف کند.

خلیل‌آبادی بیان داشت: اغلب ساکنان محدوده کارخانه سیمان دچار مشکلات ریوی شده‌اند از طرف کوه بی‌بی‌شهربانو محلی برای تردد توریست‌ها محسوب می‌شود و باید کاری کنیم منافع عمومی مردم از بین نرود

وی با تأکید بر ضرورت الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی کوه بی‌بی‌شهربانو در توچال خاطرنشان کرد: این مسأله بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه باشد.

سرانجام در روند بررسی طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم  جنوبی رشته کوه توچال کوه بی‌بی‌شهربانو هم به این طرح اضافه شد و 18 نفر از اعضای شورا به آن رأی موافق دادند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما