بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۰۸:۰۲:۴۳
بورل: اتحادیه اروپا روی ایده تحریم مردم روسیه اجماع ندارد
بورل: اتحادیه اروپا روی ایده تحریم مردم روسیه اجماع ندارد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رد درخواست کی‌یف برای ممنوعیت ورود روس‌ها به اروپا، گفت این ایده از اجماع لازم در میان وزرای خارجه اعضای این اتحادیه برخوردار نیست.
فارس

بعد از مخالفت آمریکا، فرانسه و انگلیس با درخواست مقامات اوکراینی برای تحریم کل جمعیت روسیه، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا نیز این مخالفت را تکرار کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد دوشنبه بار دیگر گفت که از قطع صدور روادید برای تمام مردم روسیه حمایت نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «تی‌آرتی»، بورل در ادامه این اظهارات خود تاکید کرد که ایده ممنوعیت ورود روس‌ها به کشورهای اروپایی، از اجماع لازم در میان وزرای خارجه اعضای این اتحادیه برخوردار نیست.

چندی قبل «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته بود دولت‌های غربی باید به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه علیه عملیات ویژه روسیه، ورود همه روس‌ها به کشورهایشان را به مدت یک سال ممنوع کنند.

«دمیترو کولِبا» وزیر خارجه این کشور نیز با تکرار ادعای زلنسکی، تمام مردم روسیه را به حمایت از عملیات نظامی در دونباس متهم کرده و از اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو گروه ۷ خواست تا ورود آنها به کشورهایشان را ممنوع کنند.

مقامات اوکراینی در حالی تمام روس‌ها را حامی جنگ با کشورش معرفی کرده و خواستار تحریم همه آنها شده که قبلا در سخنرانی‌های مکرر، ادعا کرده بودند که مردم روسیه در حال به‌راه انداختن تظاهرات‌های ضد دولتی برای متوقف کردن عملیات در دونباس هستند.

بامداد یکشنبه بود که شبکه «بلومبرگ» گزارش داد، فرانسه و آلمان معتقدند که اتحادیه اروپا باید به صدور روادید برای روس‌هایی که با دولت مسکو ارتباط ندارند، ادامه دهد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما