سیاسی
همشهری
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۲:۰۳:۴۷
روایت نماینده خاش از جزئیات دستگیری قاتلان مولوی عبدالواحد ریگی
روایت نماینده خاش از جزئیات دستگیری قاتلان مولوی عبدالواحد ریگی
نماینده خاش گفت: قاتلان مولوی عبدالواحد قصد فرار از مرز پاکستان را داشتند و وقتی هم که اسم مرز می‌آید مشخص است که این افراد اشرار و مزدورانی بودند که از جایی اجیر شده‌اند.
همشهری

ربایش و قتل مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام‌حسین(ع) خاش واکنش‌ها بسیاری در پی داشته است. نماینده خاش در مجلس در گفت‌وگو با همشهری آنلاین توضیحاتی درباره شهادت این عامل اهل سنت داد.

اسماعیل حسین زهی با اشاره به تسلیت مقام معظم رهبری در پی شهادت مولوی عبدالواحد ریگی گفت: مولوی عبدالواحد یکی از افراد شاخص و از علمای تراز اول استان بودند. حیف بود که ایشان به مرگ طبیعی از دنیا برود و در نهایت شهادت نصیب ایشان شد. از مقام معظم رهبری، هیات دولت و قوه قضاییه نیز تشکر می‌کنیم که شهادت ایشان را تسلیت گفتند.

حسین زهی در ادامه جزییاتی از قاتلان مولوی و مکان بازداشت آن‌ها را تشریح کرد: خوشبختانه دیروز نیروهای امنیتی عوامل ترور ایشان را دستگیر کردند. این افراد قصد فرار از مرز پاکستان را داشتند و وقتی هم که اسم مرز می‌آید مشخص است که این افراد اشرار و مزدورانی بودند که از جایی اجیر شده‌اند. از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به دلیل این سرعت‌ عمل تشکر می‌کنیم. هنوز جزییات بیشتری از این افراد نمی‌دانیم اما گویا آن‌ها برنامه‌های دیگری نیز برای ترور افراد شاخص و سرشناس دیگر نیز داشتند اما نتوانستند به نیت شوم خود برسد. همچنین ممکن است افراد دیگری نیز با این مزدوران در ارتباط بوده باشند اما باید منتظر بررسی‌های بیشتر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بمانیم.

نماینده خاش درباره شخصیت مولوی عبدالواحد در میان مردم افزود: ایشان از علمای مردمی بود و همواره میان مردم حضور داشت. حتی بدون راننده نیز تردد می‌کرد و هدفش برای حضور در میان مردم بود. همواره صلح جو بود و همیشه سعی می‌کرد اختلافات میان مردم را حل کند. چندین بار نیز گروهک‌ها ایشان را تهدید به مرگ کردند اما اعتنایی نکرده بودند. دیدیم که در تشییع پیکر ایشان نیز بیش از ۱۰ هزار نفر حضور داشتند که نشان از ارادت و علاقه مردم به ایشان داشت. کسانی هم که ایشان را به قتل رساندند اجیر شده بودند.

حسین زهی همچنین تاکید کرد که دیروز پس از اعلام خبر دستگیری قاتلان مردم خاش بسیار خوش‌حال شدند و خواستار به نتیجه رسیدن سریع‌ پرونده و رسیدن قاتلان به سزای اعمال خود هستند.

این نماینده مجلس درباره هدف قاتلان مولوی نیز گفت: این‌ها قصد داشتند بین علما و مردم اختلاف بیاندازند و به دلیل شخصیت مولوی عبدالواحد و مواضع ایشان دست به ترور او زدند. چراکه ایشان همواره در بحث وحدت تاکید فراوان داشتند و همواره برای مملکت دلسوزی می‌کردند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما